| کد خبر: 202105 |

آلودگی هوای شهرها یک شبه ایجاد نشده

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران عنوان کرد: افرادی که بر شجاعت خود در اقتصاد مقاومتی می‌بالند و امروز همه بار اقتصاد مقاومتی و ماجراجویی خود را بر دوش فقیرترین اقشار ملت گذاشتند بر سر سفره صنعت خودروسازی و بنزین نشسته‌اند و از ناکارآمدی دولت و مجلس و مدیریت شهری در کاهش آلودگی هوا دم می‌زنند.

تین نیوز

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران عنوان کرد: افرادی که بر شجاعت خود در اقتصاد مقاومتی می‌بالند و امروز همه بار اقتصاد مقاومتی و ماجراجویی خود را بر دوش فقیرترین اقشار ملت گذاشتند بر سر سفره صنعت خودروسازی و بنزین نشسته‌اند و از ناکارآمدی دولت و مجلس و مدیریت شهری در کاهش آلودگی هوا دم می‌زنند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، محمد جواد حق شناس صبح امروز در نطق پیش از دستور خود در جلسه شورای شهر تهران با اشاره به آلودگی هوا اظهار کرد: امسال نیز همچون سال‌های گذشته آلودگی هوای شهر تهران و کلانشهرها بار دیگر سوءمدیریت‌ها و بی تدبیری‌های چند ساله مسوولان را به رخ کشیده است.

وی با بیان این که در حالی که فضای تنفس و سلامتی زن و مرد و کودک در خطر است صدا و سیما و رسانه‌هایی که باید وجدان بیدار ملت باشند فرصت را برای بهره برداری های سیاسی غنیمت شمرده و مدیریت شهری را به باد تخریب گرفته اند، گفت: آلودگی هوای شهرها یک شبه بوجود نیامده است و همه تقصیر ات از آن مدیریت شهری نیست؛ چراکه سوخت بی کیفیت و صنعت خودروسازی ناتوان و بی خاصیت هردو در چنبره مافیای قدرت پشت صحنه و تحریم های اقتصادی است و شهرداری تهران نه نقشی در واردات سوخت دارد و نه در صنعت خودرو و سیاست گذاری‌های مربوط به آن دخیل است.

رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران افزود: شهرداری تهران مسئول توسعه خطوط مترو و اتوبوسرانی و تاکسیرانی است؛ اما نقشی در تردد روزانه چهارمیلیون خودرو و موتور سیکلت بی کیفیت و مصرف میلیونها لیتر سوخت بی کیفیت با چند برابر استانداردهای مصرف سوخت در جهان ندارد و بر روی کاغذی که قانون نام دارد حدود چهارده وزارت خانه و سازمان و نهاد در قبال آلودگی هوا مسئولند اما در عمل هیچکدام قدرت و اختیار لازم برای مدیریت آلودگی هوا را ندارند.

وی یاد آور شد: واقعیت این است که حتی دولت نیز چندان در آلودگی امروز هوای تهران مقصر نیست چون قدرت و اختیار لازم را ندارد اما این واقعیت را نمی‌توان کتمان کرد که طی سالها در پرداخت سهم پایتخت نشینی خود کوتاهی کرده است و دولت باید بپذیرد که نباید هزینه های پایتخت کشور، با تمرکز صدها وزارتخانه و سازمان و سفارت و کنسولگری و تاسیسات و میلیونها تردد کارمندان ، از جیب شهروندان تهرانی بدون کوچکترین مشارکت دولت پرداخت شود. دولت باید سهم خود را برای هزینه‌ای که بر دوش ملیونها شهروند تهرانی تحمیل می‌کند بپردازد و تا کنون نپرداخته است.

عضو شورای شهر تهران افزود: تامین بخش اصلی بودجه لازم برای توسعه خطوط مترو و نوسازی اتوبوس‌های فرسوده به عهده دولت است که در شرایط فعلی اقصادی، حتی به قیمت به خطر افتادن سلامتی مردم در اولویت قرار نگرفته و پرداخت نشده و یا واقعا دولت به دلیل فشارهای تحریم توان پرداخت آن را نداشته است. از زبان دولت اگر بگویم ، مسئول همه ناکارآمدی های این کشور همان‌هایی هستند که به جای گام نهادن در مسیر اصلاح و منافع ملی ، برجام را خیانت می دانستند و تدبیر دولت را به هزار و یک زبان به سخره گرفته و با اسرائیل و ترامپ و بن سلمان در پاره کردن برجام هم صدا شدند.

وی افزود: همانهایی که بر شجاعت خود در اقتصاد مقاومتی می بالیدند و امروز همه بار اقتصاد مقاومتی و ماجراجویی‌های خود را بر دوش فقیرترین اقشار ملت گذاشته و مست و سرخوش به کسب و کار خود از تحریم مشغولند و بر سر سفره صنعت خودروسازی و بنزین نشسته و از ناکارآمدی دولت و مجلس و مدیریت شهری دم می‌زنند تا شاید آبرویی برای خود در نزد ملت بخرند و همانهایی که همه امکانات خود را بسیج کرده اند تا به لطف رد صلاحیت ها و کارشکنی ها و تخریب ها شاید بتوانند به هر قیمت اصلاح طلبان را تخطئه کنند و مردم را از آمدن به پای صندوق های رأی به نفع خود منصرف و پشیمان کنند غافل از آن که بر شاخه نشسته بن می برند.

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا همچنین با اشاره به سوگیری سازمان صدا و سیما در موضوعاتی نظیر آلودگی هوا و نام گذاری معابر گفت: سازمانی که خود می داند که در دل مردم جایی ندارد و فرسنگ‌ها از مردم دور افتاده است ، چشم بسته بر دردها و آلام ملت ، به جای تشویق و ترغیب مردم به رعایت فرهنگ ترافیک ، کاهش مصرف سوخت و انرژی در روزهای آلوده شهر ، بی توجه به مشکلات و مصیبت های مردم به دنبال فرصت طلبی سیاسی است و آسمان آلودگی هوا را به ریسمان نامگذاری معابر به نام فرهیختگان مظلوم این دیار می بافد تا بگوید مدیریت شهری تهران ناکارآمد است.

وی گفت: واقعا چرا تغییر نام گذرهایی که به دفعات تکرار شده‌اند و تغییر آنها از وظایف مسلم مدیریت شهری است و نامگذاری چند کوچه و خیابان بنام سیاستمداری که پرچمدار مبارزه با استعمار انگلیس بود چون دکتر محمدمصدق ، یا هنرمندانی که مورد ستایش مردم این مرز و بومند چون عزت الله انتظامی، جمشید مشایخی ، علی حاتمی و عباس کیارستمی و شاعرانی که عمرشان را برای ماندگاری زبان و شعر و ادب فارسی در طبق اخلاص گذاشته اند و در تمامی این سالها حتی سهمی به اندازه نام یک بن بست از دهها هزار گذر این ابر شهر را نداشته اند و همگی از فرزندان راستین این دیار کهن هستند ، تا این حد باید شما را برآشفته سازد که یک روز با دروغ بزرگ حذف نام عزیز شهیدان از معابر و یک روز با بهانه آلودگی هوا و روز دیگر به بهانه ای دیگر در صدد تخطئه این نامگذاری ها هستید؟ ایران امروز به شدت نیازمند وحدت و همبستگی و انسجام ملی است . هر آنچه بتواند لبخندی هر چند گذرا بر لبان این مردم بنشاند خدمت است و هر آنچه بر تشتت و ناکامی و ناامیدی مردم اضافه کند ظلم است و نعمت .

وی ادامه داد: ایرادی ندارد اگر در میان هزاران خبر بد، خبر نامگذاری یک خیابان بنام یک هنرمندی بی ادعا ، شاعر ی عاشق ، سیاستمداری فرهیخته و عاشق مردم و یا شهیدی گمنام لحظه ای کام مردم را شیرین کند.

حق شناس با اشاره به پشت سر گذاشتن شب یلدا گفت: دیشب ملت ایران باز هم برای چند هزارمین سال دگر شب یلدا را جشن گرفتند تا بگویند طولانی ترین و تاریک ترین شب ها و سردترین زمستانها روزی به پایان می رسد.مطمئن باشیم که این تاریکی و این زمستان سرد نیز روزی به پایان خواهد رسید و این ملت بهار خود را به جشن خواهد نشست.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.