| کد خبر: 202025 |

بیش‌از۴ هزار کارت سلامت برای رانندگان سیستان و بلوچستان صادر شد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: چهار هزار و ۶۳ کارت سلامت امسال برای رانندگان حمل و نقل عمومی مسافری و باری این استان صادر شده است.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: چهار هزار و ۶۳ کارت سلامت امسال برای رانندگان حمل و نقل عمومی مسافری و باری این استان صادر شده است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا،  ایوب کرد با بیان اینکه هم‌اینک پنج مرکز تخصصی طب کار در سیستان و بلوچستان جهت انجام معاینات پزشکی رانندگان ناوگان مسافری و باری زیر نظر این اداره کل مشغول به فعالیت هستند، اظهار داشت: در این مراکز آزمایشاتی از قبیل بینایی سنجی، شنوایی سنجی، روانشناسی، معاینات پزشکی بالینی فرد نظیر فشارخون، نوار قلب و آزمایشات روتین مانند قندخون، چربی خون و غیره جهت بررسی سلامت رانندگان انجام می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به الزامی بودن داشتن کارت هوشمند برای فعالیت حرفه‌ای در بخش حمل و نقل جاده‌ای، اخذ کارت صحت و سلامت از جمله شرایط دریافت کارت مذکور محسوب می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان بیان کرد: بیشترین کارت سلامت صادر شده این مدت با سه هزار و ۳۱۵ مورد به ناوگان باری و ۷۴۸ به رانندگان مسافری اختصاص دارد که صدور آن نسبت به مدت مشابه رشد ۲۹ درصدی در حوزه باری و ۲۴ درصدی در حوزه مسافری را نشان می‌دهد.

وی بیان کرد: رانندگان ناوگان باری و مسافری سیستان و بلوچستان برای اخذ کارت سلامت باید با در دست داشتن صرفا معرفی نامه انجمن‌های مربوطه، به مراکز صدور کارت سلامت رانندگان استان واقع در شهر زاهدان، سراوان، ایرانشهر و چابهار مراجعه کنند.

کرد از صدور ۴۳۰ کارت هوشمند برای رانندگان ناوگان مسافری و باری سیستان و بلوچستان در همین مدت خبر داد و افزود: همه رانندگانی که در حمل و نقل کالا و مسافر در جاده‌ها فعالیت دارند باید دارای کارت هوشمند فعال باشند چراکه صدور بارنامه و صورت وضعیت منوط به داشتن این کارت است و با توجه به ارتباط سیستمی کارت سلامت با کارت هوشمند، در صورت عدم اعتبار آن، کارت هوشمند راننده غیرفعال می‌شود.

وی بیان کرد: کارت هوشمند، کارتی با ضریب امنیتی بالا به شمار می‌رود که امکان شناسایی دقیق رانندگان، تشخیص رانندگان فعال از غیرفعال، جلوگیری از فعالیت افراد فاقد صلاحیت به عنوان راننده بخش حمل و نقل عمومی را فراهم می‌کند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان با بیان اینکه کارت‌های هوشمندی که اعتبار ندارند غیرفعال می‌شود، گفت: مدت اعتبار کارت هوشمند رانندگان از زمان صدور و یا تمدید یکسال است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.