| کد خبر: 198872 |

◄ هر ساعت یک نفر در تصادفات تعطیلات گذشته جان باخت

اگر تعداد ساعات تعطیلات 192 ساعت محاسبه شود؛ در هر ساعت، یک نفر در این تعطیلات جان خود را در جاده‌ها از دست داده‌اند.

تین نیوز

در هفته گذشته از تاریخ اول آبان تا 8 آبان، هزار و 184حادثه در جاده های کشور رخ داده است. بر اثر این تصادفات 2هزار و 914 نفر زخمی و مجروح شده اند و 215 نفر جان خود را از دست داده اند.

به گزارش تین نیوز، هم‌زمان با تعطیلات، افراد زیادی برای مسافرت استفاده از خودروهای شخصی را انتخاب می‌کنند و همین مسئله آمار تلفات براثر تصادف در ایام تعطیلات را بالا برده‌ است. بر اساس آمار منتشرشده در وب‌سایت «سامانه اطلاعات سوانح و حوادث حمل نقل کشور» از تاریخ اول آبان تا 8 آبان، هزار و 184حادثه در جاده های کشور رخ داده که در این تصادفات 215 نفر جان خود را از دست داده‌اند.

این در حالی است که این تعداد تصادف‌ها تنها در یک هفته اتفاق افتاده است و آمار نگران‌کننده‌ای محسوب می‌شود. در واقع، اگر تعداد ساعات تعطیلات 192 ساعت محاسبه شود؛ در هر ساعت، یک نفر در این تعطیلات جان خود را در جاده‌ها از دست داده‌اند.

در این‌ بین استان اصفهان با 81 تصادف بیشترین آمار تصادف جاده را به خود اختصاص داده است. در 81 تصادفی که در استان همدان رخ‌داده است 202 نفر مجروح و 7 نفر کشته‌شده‌اند.  استان فارس با 63 حادثه و 180 زخمی و 36 کشته آمار بیشترین کشته را به خود اختصاص داده است و استان اردبیل با 7 حادثه و 16 مجروح کمترین آمار تصادفات را در این هفته از تعطیلات را به خود اختصاص داده است.

آمارها نشان از افزایش تصادفات و تلفات جاده‌ای در تعطیلات می دهد.  ایران یکی از کشورهای دارای بالاترین آمار تصادفات رانندگی در جهان است و مرگ‌ومیر ناشی از این تصادفات در سال‌های گذشته در یک منحنی افزایشی حرکت کرده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.