| کد خبر: 198131 |

اعتراض شدید محیط‌زیست به فرار خودروسازها از نصب فیلتر دوده

متأسفانه برخی مدیران به‌خوبی در حوزه محیط‌زیست آموزش ندیده‌اند و به همین دلیل از دانشگاه‌ها درخواست می‌شود دانشجوی ‌محیط‌زیستی بیشتری تربیت کنند.

تین نیوز

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست سرانجام صبح دیروز تندترین اظهارات را علیه یکی از خودروسازان که پیش‌تر در نامه‌ای به اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهوری از او خواسته بود به‌دلیل تحریم‌ها، این شرکت خودروسازی را از نصب فیلتر دوده بر خودروهای دیزلی آلاینده خود معاف کند، ابراز داشت و اعلام کرد: برخی مدیران منافع شخصی و شرکتی خود را به منافع عمومی ترجیح می‌دهند و حتی به‌درستی نیز آموزش ندیده‌اند.

به گزارش تین نیوز به نقل از همشهری، یک شرکت خودروسازی مطرح کشور چندی پیش با جریان‌سازی‌ خبری در ماجرای تلاش برای معافیت خود از نصب فیلتر دوده بر خودروهای دیزلی که آلاینده‌های محیط‌زیستی بسیار دارند، از دولت خواسته بود که به‌دلیل تحریم‌های اعمال‌شده از سوی آمریکا علیه ایران و از آنجا که نصب فیلتر دوده بر محصولات دیزلی، ارزبری و هزینه دارد، این شرکت از نصب این محصول تصفیه‌کننده آلاینده‌های محیط‌زیستی مصون بماند و با امضای معاون اول رئیس‌جمهوری از نصب قطعه‌ پاک‌کننده هوا معاف شود.

اما دیروز عیسی کلانتری ماجرای منافع شخصی و شرکتی خودروساز مطرح کشور را پیش کشید و در همایش مدیریت سبز که در سازمان برنامه‌وبودجه و با حضور وزیر علوم و دانشگاهیان و رئیس سازمان برنامه و بودجه برگزار شد اعلام کرد: متأسفانه برخی مدیران به‌خوبی در حوزه محیط‌زیست آموزش ندیده‌اند و به همین دلیل از دانشگاه‌ها درخواست می‌شود دانشجوی ‌محیط‌زیستی بیشتری تربیت کنند.

او رفتار دور از شأن محیط‌زیستی و حتی خارج از قوانین مصوب محیط‌زیست از سوی مدیرعامل شرکت مطرح خودروسازی کشور را به زیان محیط‌زیست کشور خواند و گفت: مدیر خودروساز نامه نوشته که ما را به‌دلیل تحریم‌ها و هزینه‌هایی که به همراه دارد از نصب فیلتر دوده بر خودروهای دیزلی معاف کنید. جالب آنکه 6سال تحریم نبودیم و فیلتر دوده نصب نمی‌کردند و حالا هم که حدود یک‌سال است تحریم هستیم می‌خواهند این کار را نکنند.

به گفته کلانتری، عامل 60درصد آلودگی هوا در 5‌ماه آخر سال خودروهای دیزلی هستند. او تأکید کرده که دلیل فرار خودروسازها از نصب فیلتر دوده بر محصولات دیزلی خود سوء‌استفاده‌های موجود در این پرونده است و برخی مدیران نیز بیش از آنکه به فکر منافع عمومی باشند به فکر منافع شخصی و شرکتی‌شان هستند.

نامه عجیب خودروسازها به معاون اول رئیس‌جمهوری برای حذف فیلتر دوده از محصولات دیزلی و دور زدن قوانین مرتبط با هوای پاک و حفظ محیط‌زیست کشور در شرایطی به اسحاق جهانگیری ارسال شده که در روزهای گذشته برخی تلاش کرده‌اند خودداری از نصب فیلتر دوده بر محصولات دیزلی را توجیه کنند و در این میان حتی برخی نمایندگان مجلس نیز به نفع خودروسازها از جایگاه نمایندگی مجلس استفاده کرده‌اند.

عیسی کلانتری اما میخ آخر را بر تابوت آلودگی هوا زده و با افشای وجود رانت و سوءاستفاده در ماجرای نصب فیلتر دوده بر محصولات دیزلی خودروساز مطرح کشور گفته که محیط‌زیست به‌شدت با این موضوع مخالف است و همچنان معتقد است که خودروهای دیزلی باید به نصب فیلتر دوده بر محصولات خود اقدام کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: روزنامه همشهری

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.