| کد خبر: 197645 |

◄ شرط محدودیت سنی تردد اتوبوس‌ها به عراق برداشته شد

رییس اتحادیه تعاونی‌های مسافری کشور گفت: به دلیل افزایش تقاضای سفر به عراق شرط سنی برای ورود اتوبوس‌هایی که وارد خاک عراق می‌شوند از ۵ سال به ۹ سال افزایش یافت.

تین نیوز

 رییس اتحادیه تعاونی‌های مسافری کشور گفت: به دلیل افزایش تقاضای سفر به عراق شرط سنی برای ورود اتوبوس‌هایی که وارد خاک عراق می‌شوند از ۵ سال به ۹ سال افزایش یافت.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، احمد رضا عامری گفت: بر اساس تصمیم جدید سازمان راهداری اتوبوس‌ها تا سن ۹ سال می‌توانند در ایام طرح اربعین وارد عراق شده و مسافران را از مرزها به شهرهای عراق برسانند.

بر اساس تصمیم قبلی، سازمان راهداری وحمل و نقل جاده ای حداکثر سن ناوگان ایرانی برای سفر برون مرزی یکسره، پنج سال در نظر گرفته شده بود

عامری در این خصوص هفته ها پیش نیز گفته بود:  سازمان راهداری وحمل و نقل جاده ای این شرط را هم گذاشته است که این ناوگان باید حداقل ۶ سفر سرویس بین‌المللی در طول یکسال گذشته داشته باشند. دلیل این تصمیم نیز این بود که در سال جاری  از ترافیک مسیر برگشت کم شود. با این حال به دلیل افزایش تقاضای سفر و دسترسی راحت‌تر زائران به خصوص در گروه‌های جانباز، پیرمرد، پیرزن‌ها و کودکان شرط سنی ناوگان برداشته شد.

رییس اتحادیه تعاونی‌های مسافری کشور خبر داد که تصمیم جدید مشمول اتوبوس‌های دربستی و هم اتوبوس‌هایی که تک فروشی بلیت دارند می‌شود.

رییس اتحادیه تعاونی‌های مسافری کشور گفت: ناوگانی که مسافران را از استان‌های مختلف به مرزها می‌رسانند مشمول این قانون نمی‌شوند این شرط برای اتوبوس‌هایی است که وارد خاک عراق می‌شوند.

عامری پیشتر گفته بود که میانگین عمر ناوگان شرکت‌های مسافری حدود ۱۱ سال است و تعداد اتوبوس‌های با عمر ۵ سال زیاد نیست و ممکن است این تصمیم جدید سازمان راهداری چالش‌هایی را در مرزها برای زائران اربعین ایجاد کند. همچنین این تصمیم مورد اعتراض رانندگان نیز قرار گرفته بود. 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.