| کد خبر: 197453 |

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه:

◄ مرز خسروی از سوی ایران بسته نیست

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه از آمادگی کامل زیرساخت‌های جاده‌ای در مرز خسروی از سوی ایران، خبر داد و گفت: آمادگی کامل داریم تا زائران از این مرز به کشور عراق وارد شوند.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه از آمادگی کامل زیرساخت‌های جاده‌ای در مرز خسروی از سوی ایران، خبر داد و گفت: آمادگی کامل داریم تا زائران از این مرز به کشور عراق وارد شوند.

فریبرز کرمی در گفت‌وگو با شبکه خبری تین نیوز، با بیان این مطلب که مرز خسروی از طرف ایران بسته نیست و شرایط برای عزیمت زائران به عتبات عالیات از این مرز وجود دارد، اظهار کرد: به دلیل پاره‌ای از اختلاف نظرات داخلی در کشور عراق، دولت این کشور ناگزیر از مسدود کردن این مرز تا اطلاع بعدی شده است.

وی در ادامه سخنان خود با تاکید بر این نکته که زمان بازگشایی مرز خسروی قابل پیش‌بینی نیست، تصریح کرد: مردم عراق خواسته‌هایی از دولت خود دارند که به منظور تحقق آن اقدام به اعتراض کرده‌اند و به همین علت دولت عراق به منظور جلوگیری از بروز مشکل برای زائران، اقدام به توقف آمد و شد از این بخش مرزی کرده است.

مرز خسروی از سال 1392به دلیل مشکلات امنیتی در کشور عراق بسته شد، طی چند سال گذشته با تلاش‌های بسیار، تردد در این مرز تنها به‌صورت محدود صورت گرفت و امکان تردد کاروانی و گروهی زائران عتبات عالیات نبود.

پس از چندین سال تلاش مسؤولان ایرانی برای بازگشایی این مرز، بالاخره وزیر کشور ۲۶ مردادماه امسال در دیدار با همتای عراقی خود، خبر از بازگشایی مرز خسروی داد که با اتفاقا اخیر در کشور عراق از روز گذشته این مرز دوباره تعطیل شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.