| کد خبر: 194973 |

◄ گردشگری ریلی از اهداف اجرای راه آهن میانه-اردبیل است

گردشگری ریلی باعث حرکت مولد اقتصادی و ایجاد اشتغال می‌شود.

تین نیوز

 مدیر عامل راه‌آهن کشور، گردشگری ریلی را از اهداف اجرای راه‌آهن میانه-اردبیل دانست و گفت: استان اردبیل از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های قابل توجه گردشگری برخوردار است و امیدواریم با تکمیل خط ریلی اردبیل شاهد رشد صنعت توریسم استان باشیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری اردبیل، سعید رسولی در نشست با معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل گردشگری ریلی را از اهداف اجرای راه‌آهن میانه-اردبیل دانست و اظهار کرد: گردشگری ریلی باعث حرکت مولد اقتصادی و ایجاد اشتغال می‌شود.

وی افزود: استان اردبیل از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های قابل توجه گردشگری برخوردار است و امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های مناسب مسؤولان استان با تکمیل خط ریلی اردبیل شاهد رشد صنعت توریسم استان باشیم.

مدیر عامل راه‌آهن کشور بیان داشت:  تکمیل پروژه راه‌آهن میانه-اردبیل و ادامه آن به پارس‌آباد پروژه مستقل دیگری برای کشور بوده و با توجه به توجیه اقتصادی که در مطالعه آن از لحاظ بار ریلی و ... انجام شده ارتباطی با پروژه راه‌آهن آستارا ندارد.

مسعود امامی یگانه، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار نیز از ابلاغ پرداخت قسط دوم فاینانس راه‌آهن میانه-اردبیل خبر داد و گفت: با صدور مجوزهای لازم و به لحاظ پیشرفت خوب پروژه راه‌آهن میانه-اردبیل، بانک مرکزی پرداخت قسط دوم اعتبارات تکمیل این پروژه مهم استان به مبلغ ۲۵۰ میلیارد تومان  را در قالب فاینانس ماده ۵۶ به بانک ملی کشور ابلاغ کرد.

وی با بیان این‌که تکمیل پروژه راه‌آهن استان به‌عنوان مطالبه مردم و مسؤولان استان در اولویت قرار گرفته و به دستور استاندار برای اطلاع‌رسانی روند تکمیل این پروژه به مردم  روزشمار نیز راه‌اندازی شده است، افزود: این پروژه در ۱۲ قطعه توسط ۱۰ پیمانکار در حال احداث بوده و تاکنون ۸۰۰ میلیارد تومان برای آن هزینه شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل بیان از مطالعه احداث ایستگاه مسافران در نزدیکی  شهر اردبیل خبر داد و ابراز امیدواری کرد: با تلاش و پیگیری‌های انجام گرفته پروژه راه‌آهن میانه-اردبیل براساس زمان‌بندی مشخص شده تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.