| کد خبر: 192502 |

هشت هزار متر مربع از اراضی ملی در بروجرد رفع تصرف شد

در سه ماه نخست سال جاری هشت هزار متر مربع از اراضی ملی در بروجرد با حکم قضایی رفع تصرف شد.

تین نیوز

 در سه ماه نخست سال جاری هشت هزار متر مربع از اراضی ملی در بروجرد با حکم قضایی رفع تصرف شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، رئیس اداره راه و شهرسازی بروجرد گفت: برخی افراد سود جو و فرصت طلب با روش‌های مختلف اراضی ملی را مورد خرید و فروش قرار می‌دهند که این عمل مصداق انتقال مال غیر است و جرم محسوب می‌شود.

احمد پارسا با اشاره به اینکه ارزش ریالی این اراضی بیش از ۱۵ میلیارد ریال است، اظهارداشت: خرید و فروش اراضی ملی و دولتی که در حاکمیت دولت می‌باشند جرم محسوب شده و ممنوع است و با افراد متخلف برخورد قاطع و قانونی می‌شود.

وی افزود: در صورتی که معامله‌ای در زمینه خرید و فروش اراضی ملی و دولتی در این شهرستان صورت گیرد باطل و مشمول فروش مال غیر خواهد شد.

رئیس اداره راه و شهرسازی بروجرد افزود: در صورت انجام هرگونه معامله اراضی دولتی علیه خریدار و فروشنده اعلام جرم خواهد شد.

پارسا افزود: سال گذشته نیز در راستای برخورد با متخلفان خرید و فروش اراضی ملی و دولتی در این شهر هشت پرونده به دستگاه قضائی ارجاع و بیش از ۴۰۰ هکتار اراضی ملی رفع تصرف شده است.

رئیس اداره راه و شهرسازی بروجرد ادامه داد: شهروندان باید قبل از هر گونه اقدام در خصوص خرید زمین و ملک ابتدا استعلام لازم از بخش املاک و حقوقی اداره راه و شهرسازی بعمل آورند تا در دام افراد سودجو گرفتار نشوند.

پارسا با اشاره به اینکه مردم می‌توانند در راستای رفع تصرف اراضی ملی راه و شهرسازی را یاری کنند، تاکید کرد: مردم می‌توانند هر گونه تصرف و تعرض به اراضی ملی در محدوده و حریم شهر را به اداره راه و شهرسازی شهرستان‌ها اطلاع دهند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.