| کد خبر: 19249 |

موافقت جهانگیری با افزایش وام مسکن روستایی به ۱۵ میلیون تومان و طرح در هیئت دولت

تین نیوز | رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: طرح جدید ساخت و مقاوم سازی مسکن روستایی برای افزایش سقف وام به ۱۵ میلیون تومان ارائه شده و باید در جلسه هیئت دولت بررسی و تصویب شود.
 
علی رضا تابش اظهار کرد: ساخت مسکن روستایی هر ساله در کشور اجرا می شود و باید این طرح در ادامه نیز اجرایی شود.
 
وی افزود: بنیاد مسکن اکنون سالانه 200 هزار واحد مسکن روستایی را با ارائه تسهیلات و یا امکانات تحویل داده و هر ساله به تعهد خود عمل کرده است.
 
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور تصریح کرد: بنیاد مسکن تاکنون یک میلیون و 500 هزار واحد مسکن روستایی را تکمیل کرده و 300 هزار واحد مسکونی روستایی نیز در روستاهای کشور در دست ساخت دارد.
 
تابش اظهار کرد: برای ادامه این طرح بنیاد مسکن طرح جدیدی را به معاون اول رئیس جمهور ارائه کرده که مورد موافقت وی قرار گرفته و قرار است در جلسه هیئت دولت بررسی و تصویب شود.
 
وی افزود: در این طرح جدید میزان تسهیلات بانکی از 12.5 میلیون تومان برای هر واحد به 15 میلیون تومان می رسد و نرخ سود بانکی هم همان 5 درصد باقی می ماند.
 
تابش گفت: البته باید این موضوع را بانک ها در شورای پول و اعتبار به تصویب برسانند که امیدواریم این اقدامات در چند روز آینده اجرایی شود.
 
250 هزار واحد مسکن مهر در شهرهای کشور به بهره برداری رسیده است
وی تکمیل واحدهای نیمه تمام مسکن مهر در سراسر کشور را از اولویت های بنیاد مسکن اعلام کرد و افزود: در مجموع در کشور 340 هزار واحد مسکن مهر در بخش شهرهای کمتر از 25 هزار نفر جمعیت ساخته شده که تاکنون 250 هزار واحد تحویل داده شده است.
 
تابش گفت: تلاش داریم تا پایان امسال نیز 50 هزار واحد مسکن مهر دیگر را تحویل دهیم و بقیه نیز تا پایان سال 94 تکمیل و به بهره برداری می رسد.
 
وی همچنین به فعالیت خیران مسکن ساز نیز اشاره کرد و گفت: هم اکنون 18 هزار واحد مسکن با کمک خیران در کشور ساخته شده که از این تعداد 10 هزار واحد تحویل داده شده است.
 
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: 18 هزار واحد دیگر نیز تا پایان سال آینده با کمک خیران بخش مسکن ساخته و به بهره برداری می رسد.
 
وی اجرای طرح های هادی را نیز یکی از اولویت های بنیاد مسکن کشور اعلام کرد و گفت: متاسفانه طرح های هادی اعتبارات ملی کمی دارند و بیشتر از اعتبارات استانی ساخته می شوند که به همین علت با سرعت کمی در حال اجراست.
 
تابش افزود: امیدواریم در بودجه امسال و سال آینده بودجه قابل توجه ای برای اجرای کامل این طرح اختصاص یابد.
 
وی اظهار کرد: تاکنون 480 هزار واحد روستایی نیز سنددار شده اند و همه روستاییان نیز می توانند با مراجعه به بنیاد و گذراندن مراحل قانونی سند دریافت کنند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.