| کد خبر: 190775 |

ثبت ۴ میلیون تخلف عدم رعایت فاصله طولی در جاده‌های اردبیل

۴ میلیون تخلف عدم رعایت فاصله طولی در جاده‌های اردبیل ثبت شد.

تین نیوز

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل از ثبت ۴ میلیون و ۳۸۷ هزار تخلف عدم رعایت فاصله طولی به عنوان یکی از مهمترین تخلفات حادثه‌ساز در جاده‌های این استان طی سه ماهه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، علی رحمتی اظهار داشت: علاوه بر این یک میلیون و 83 هزار مورد تخلف سرعت غیر مجاز و 435 هزار تخلف سبقت غیرمجاز نیز توسط 64 سامانه ترددشمار در محورهای مواصلاتی این استان به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از تصادفات به دلیل بی‌توجهی به قوانین و مقررات ایمنی است، اظهار کرد: در کمال تاسف بیشترین میزان تخلفات نیز در دو محور اردبیل- مشکین شهر و اردبیل- پارس آباد که بیشترین تصادفات را به خود اختصاص داده مشاهده می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان افزود: در سه ماهه نخست امسال به ترتیب بیشترین تخلفات سرعت غیر مجاز با 107 هزار مورد تخلف در مشکین شهر- اردبیل و 92 هزار مورد در بران- سه راهی سربند در محور پارس آباد به ثبت رسیده است.

رحمتی تصریح کرد: علاوه بر این در وضعیتی که میانگین سرعت ثبت شده در محورهای مواصلاتی این استان 70 کیلومتر بر ساعت است، میانگین سرعت ثبت شده در دو محور ذکر شده 85 کیلومتر بر ساعت به ثبت رسیده است.

وی افزود: در عین حال تخلفات رانندگی توسط 27 دوربین ثبت تخلفات نیز احصا می‌شود که در سه ماهه نخست امسال 10 هزار و 118 مورد محاسبه شده و از این تعداد 8149 مورد به پلیس راه ارسال شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان میزان تردد در محورهای مواصلاتی طی سه ماهه نخست سال جاری را 28 میلیون عنوان کرد و گفت: این میزان به نسبت مدت مشابه سال گذشته 6.4 درصد افزایش یافته است.

رحمتی با بیان اینکه تنها 9 درصد ترددها شامل خودروهای سنگین و مابقی شامل خودروهای سبک است، افزود: بیشترین تردد با یک میلیون و 495 هزار مورد در محور اردبیل- آستارا و کمترین با 97 هزار مورد در محور سه راهی فیروزآباد – خلخال به ثبت رسیده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.