| کد خبر: 187190 |

حرکت دوباره قطار گردشگری لرستان

نخستین قطار گردشگری غرب کشور در اوایل خردادماه دوباره بر روی ریل لرستان قرار خواهد گرفت.

تین نیوز

ریئس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دورود گفت: نخستین قطار گردشگری غرب کشور در اوایل خردادماه دوباره بر روی ریل لرستان قرار خواهد گرفت.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، محمدباقر فهیم نیا بیان کرد: قطار گردشگری غرب کشور در لرستان در ایام نوروز 98 تعداد 6 بار دراین مسیر گردشگری حرکت کرد و 2 حرکت آن به دلیل وقوع سیل لغو شد.

وی اظهار داشت: قیمت بلیت قطار گردشگری یک میلیون و 960 هزار ریال است و صبحانه، ناهار و شام نیز بر عهده مسئولان شرکت است.

فهیم نیا ادامه داد: روستای دره اسپر دورود به دلیل جاذبه های گردشگری فراوان و هم مسیر بودن با دشت لاله های واژگون و دریاچه گهر و نردیک بودن به چاه پرجاذبه ساز و دهل به عنوان پایلوت روستای بدون بیکار و بوم گردی انتخاب شده و تاکنون اقدامات مثبتی در آن انجام شده است.

قطار گردشگری لرستان شامل ریل باس مدرن با ظرفیت 336 صندلی در چهار واگن و طی مسافت 74 کیلومتر با مبدا شهرستان دورود تا ایستگاه کشور با عبور از 19 ایستگاه رفت و برگشت و بلاک های بین ایستگاهی است.

آبشارهای زیبای بیشه، آب گرمه، عیدانه، چلوه های بینظی از زندگی روستایی در آب شباندر، چشمه آب درمانی گوگردی چم سنگر، شاهکار مهندسی صنعت حمل و نقل ریلی در ایستگاه سپید دشت در کنار رودخانه خروشان سزار، کوه های سربه فلک کشیده، تونل ها و پل های راه آهن ثبت شده در فهرست آثار ملی از جمله جلوه های ویژه و جاذبه های گردشگری در مسیر حرکت این قطار است.

اقامت در مراکز اقامتگاهی بوم گردی، طبخ و سرو غذاهای بومی و اجرای موسیقی محلی در طی این مسافرت ریلی در کنار بازدید از آثار تاریخی شهرهای خرم آباد و بروجرد مانند قلعه فلک الافلاک، مساجد تاریخی بروجرد و جاذبه های گردشگری الیگودرز از برنامه های بسته گردشگری این قطار به همت شرکت حامی گشت گهر و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.