| کد خبر: 184165 |

◄ سوانح هوایی نباید امنیتی شوند/ لزوم وجود کمیته‌ای مستقل برای بررسی سوانح حمل‌ونقلی

رئیس کمیته حمل‌ونقل مجلس مطرح کرد: به محض وقوع سوانح هوایی، نهادهای مختلف هر کدام گزارش‌های متفاوتی ارائه می‌دهند از همین رو وجود کمیته مستقل برای سوانح هوایی و اظهار نظر دقیق در این زمینه احساس می‌شود. در صورت تشکیل این کمیته، حوادث و سوانح حمل‌ونقلی به صورت دقیق بررسی و از وقوع مجدد آن‌ها جلوگیری می‌شود. سانحه فرودگاه فتح مصداق بارز آن است.

تین نیوز

رئیس کمیته حمل‌ونقل مجلس مطرح کرد: به محض وقوع سوانح هوایی، نهادهای مختلف هر کدام گزارش‌های متفاوتی ارائه می‌دهند از همین‌رو وجود کمیته مستقل برای سوانح هوایی و اظهار نظر دقیق در این زمینه احساس می‌شود. در صورت تشکیل این کمیته، حوادث و سوانح حمل‌ونقلی به صورت دقیق بررسی و از وقوع مجدد آن‌ها جلوگیری می‌شود. سانحه فرودگاه فتح مصداق بارز آن است.

سید احسن علوی، رئیس کمیته حمل‌ونقل مجلس شورای اسلامی، گفتگویی با تین نیوز درخصوص سانحه سقوط هواپیمای بوئینگ 707 ارتش داشته که متن آن به شرح زیر است.

علوی درخصوص آخرین اطلاعات از علت سقوط بوئینگ 707 ارتش گفت: بوئینگ 707 ارتش در هنگام فرود تماسی با فرودگاه پیام نداشته است. به دلیل عدم ارتباط رادیویی با فرودگاه پیام، خلبان خود اقدام به فرود بصری می‌کند که متاسفانه  به دلیل اشتباه در تشخیص باند فرود، این اتفاق رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: ازجمله مهم‌ترین دلایل سانحه بوئینگ 707 ارتش، وجود باند فرودگاهی فتح در مجاور فرودگاه پیام، بدون اطلاع قبلی خلبان بوده است. این اتفاق، 2 ماه قبل برای هواپیمای مسافربری تابان که قصد فرود در  فرودگاه پیام را داشته می‌افتد. در این حادثه، خوشبختانه خلبان متوجه اشتباه خود شده و از وقوع سانحه جلوگیری می‌شود.

رئیس کمیته حمل‌ونقل مجلس با بیان اینکه باند فتح در چارت فرودگاهی پیام باید مشخص باشد، گفت: رئیس کمیسیون عمران مجلس به محض وقوع حادثه برای هواپیمای مسافربری تابان در مصاحبه‌ای این موضوع را مطرح کردند. جای سوال است که چرا به خلبان‌های این مسیر هوایی وجود باند فتح را اطلاع نمی‌دهند.

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان این‌که بررسی حوادث و سوانح هوایی نیازمند کمیته مستقل است، گفت: درحال حاضر به محض وقوع سوانح هوایی، نهادهای مختلف هر کدام گزارش‌های متفاوتی ارائه می‌دهند. وجود کمیته مستقل برای سوانح هوایی و اظهار نظر دقیق در این زمینه احساس می‌شود.

وی ادامه داد: در صورت تشکیل این کمیته، حوادث و سوانح حمل‌ونقلی به صورت دقیق بررسی و از وقوع مجدد آن‌ها جلوگیری می‌شود. سانحه فرودگاه فتح مصداق بارز آن است.

علوی در پایان تصریح کرد: حوادث و سوانح هوایی نباید امنیتی شوند. لازم است دستگاه‌های امنیتی و قضائی زمینه بررسی کارشناسی سوانح هوایی را برای ایمنی بیشتر فراهم کنند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.