| کد خبر: 183468 |

◄ روس‌ها شریک تجاری جدید خودروسازی ایران

حضور روس‌ها در بازار خودروی ایران اگرچه هنوز از سوی مسوولان صنعتی و خودرویی ایران تایید نشده، اما برخی مقامات روسی مذاکره در این خصوص را تایید کرده‌اند و ظاهرا این بار موضوع جدی‌تر از گذشته و نه در قالب واردات، بلکه سخن از تولید محصولات روسی در ایران به میان آمده است.

تین نیوز

در حالی کشور روسیه قصد ورود به صنعت خودروسازی ایران را دارد که سال‌های زیادی است، ایران به دلیل تحریم‌های کشورهای اروپایی از نبود شریک تجاری با ثبات در این بخش در رنج است. با این حال خبر می‌رسد خودروی روس‌ها در راه ایران هستند.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، حضور روس‌ها در بازار خودروی ایران اگرچه هنوز از سوی مسوولان صنعتی و خودرویی ایران تایید نشده، اما برخی مقامات روسی مذاکره در این خصوص را تایید کرده‌اند و ظاهرا این بار موضوع جدی‌تر از گذشته و نه در قالب واردات، بلکه سخن از تولید محصولات روسی در ایران به میان آمده است.

آن‌چه مشخص است با نهایی شدن همکاری‌ خودرویی ایران و روسیه، ورود محصولات شرکت آوتوواز (خودروساز روس و مالک برند لادا) به بازار خودروی ایران کلید خواهد خورد. اما بیم آن می‌رود که روس‌ها به مانند ساخت نیروگاه اتمی بوشهر گاهی خوب وگاهی بد عمل کنند. اما باید دید که بازار ایران که به خودروهای اروپایی عادت کرده در پذیرش تولیدات روس چه واکنشی نشان خواهد داد.

 بر این اساس به‌نظر می‌رسد که با تکمیل این سناریو، روسیه مسیری را طی خواهد کرد که پیش از این چینی‌ها، کره‌ای‌ها و فراونسویان آن را پیموده بودند. مسیری که در خلأ حضور خودروسازان اروپایی تولید‌کنندگان این کشور را به سرعت به مقصد مورد نظر خود خواهد رساند. آمدن آن‌ها به ایران از دو جهت برای صنعت خودرو ایران حایز اهمیت است، از یک سو همراهی یک کشور قدرتمند در خودروسازی و دیگری شریک تجار‌ای که بیمی از تحریم‌های امریکا ندارد و خود نیز قربانی سودجوئی این کشور شده است.

براساس این گزارش، خودروهای این شرکت در 34 کشور جهان مانند کشورهای مشترک المنافع، ترکیه، تونس، شیلی و کوبا به فروش می‌رسد. خودروسازی اتوواز در سال‌های گذشته، مهم‌ترین و یکی از بزرگ‌ترین برندهای داخلی در روسیه بوده است و شنیده شده رنو یکی از سهامداران اصلی این شرکت به شمار می‌رود. اتوواز در سال 2016 توانسته است 408 هزار دستگاه خودرو شامل لادا، رنو، نیسان و داستر را تولید کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.