| کد خبر: 183226 |

◄ سهم گم شده حمل‌ونقل جاده‌ای در تولید ناخالص داخلی کشور کجاست؟

مدیر اجرایی کانون کارفرمایان موسسات و شرکت‌های حمل‌و‌نقل داخلی کشور با اشاره به سهم حمل‌و‌نقل جاده‌ای در تولید ناخالص داخلی از عدم حمایت‌های لازم از این بخش انتقاد کرد.

تین نیوز

مدیر اجرایی کانون کارفرمایان موسسات و شرکت‌های حمل‌و‌نقل داخلی کشور با اشاره به سهم حمل و نقل جاده‌ای در تولید ناخالص داخلی از عدم حمایت‌های لازم از این بخش انتقاد کرد.

داود فهندژ سعدی در گفت و با خبرنگار تین‌نیوز گفت: در حالی که حمل‌و‌نقل جاده‌ای حدود 9درصد از تولید ناخالص داخلی را به خود اختصاص داده است، اما در مجامع تصمیم‌گیری فارغ از این سهم، تصمیم‌گیری می‌شود و آن‌گونه که جایگاه این بخش است در برنامه‌ریزی‌ها دیده نشده است.

وی ادامه داد: 90درصد سرمایه‌گذاری‌ها نیز توسط  بخش‌خصوصی صورت می‌گیرد و هزینه‌های حمل‌ونقل به‌قدری بالاست که بازگشت سرمایه، جایگزینی سرمایه و نوسازی ناوگان  به‌راحتی ممکن نیست و این موضوع که سهم زیادی در مصرف سوخت و آلودگی هوا دارد و می‌توان با برنامه‌ریزی این دو مهم را بهینه‌سازی کرد.

مدیر اجرایی کانون کارفرمایان موسسات و شرکت‌های حمل‌و‌نقل داخلی کشور ادامه داد: درحالی که حمل و نقل جاده‌ای سهم زیادی هم در جابه‌جایی کالا و مسافر دارد و بیش از 90درصد از حمل‌و‌نقل کشور را به خود اختصاص داده است اما در برنامه‌ریزی‌ها و تقسیم بودجه‌های حمایتی دولت، سهمی برای این بخش دیده نشده است.

سعدی پیش‌بینی کرد که در صورت اجرای سیاست‌های حمایتی می‌توان انتظار داشت که آمار فزآینده تلفات جاده‌ای رو‌به کاهش گذاشته، کیفیت، کمیت و جایگاه حمل‌و‌نقل ایران در منطقه و جهان ارتقا یابد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.