| کد خبر: 182560 |

​در جلسه کمیسیون ایمنی راه‌های استان کرمان ، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کرمان گفت:

◄ اجرای طرح نوروزی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کرمان

طرح نوروزی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کرمان اجرا می‌شود.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمان از اجرای طرح نوروزی راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کرمان خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از  راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمان، سید علی حاج سید علیخانی در کمیسیون ایمنی راه‌ها بیان کرد: طرح نوروزی اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمان از تاریخ ۲۵ اسفند تا پایان ۲۰ فروردین خواهد یافت.

حاج سید علیخانی افزود: طی این مدت بالغ‌بر ۱۰ هزار کیلومتر تحت پوشش طرح یادشده قرار خواهد گرفت که ۵۵ اکیپ با ۴۸۰ راهدارخانه استان مستقر هستند و آمادگی برای انجام راهداری نوروزی خواهند داشت.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمان گفت: در 9 ماهه نخست سال جاری ۹۲‌میلیون تردد ثبت‌شده که این آمار در سال گذشته ۸۶ میلیون تردد بوده که مجموعا ۶.۹ درصد افزایش تردد ثبت‌شده است.

وی به تحلیل تصادفات فوتی و جرحی در 9 ماهه سال جاری با مدت مشابه سال ۹۶ اشاره کرد و یادآور شد: ۲۷۱ فوتی در 9 ماهه ابتدای سال ۹۷ داشتیم که این آمار در مدت مشابه سال قبل ۳۲۶ فوتی بوده و ۱۷ درصد کاهش را شاهد هستیم.

سید علیخانی تصریح کرد: در تصادفات یک که منجر به جرح شده در 9 ماهه نخست سال ۹۶ تعداد ۱۴۹ فقره جرحی ثبت‌شده که این آمار در مدت مشابه سال جاری ۷ درصد افزایش داشته است.

وی بیان کرد: رشد تردد در 9 ماهه ابتدای سال جاری ۶.۹ درصد بوده که این آمار در ترددهای بین استانی (کشوری) ۸.۲ درصد است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمان افزود: درصد فراوانی وسایط نقلیه در تصادفات را سواری با ۵۷ درصد به خود اختصاص داده هم‌چنین از مهم‌ترین عوامل وقوع تصادفات عدم توجه به جلو با ۴۷ درصد به خود اختصاص داده است.

سید علی‌خانی گفت: تصادفات به دلیل این‌که جاده‌های کرمان وسیع و طولانی و سرعت خودروها بالاست رخ می‌دهد.

وی اظهار کرد: ما ۱۷ مجتمع رفاهی راه‌اندازی کردیم که در کشور در این زمینه رتبه خوبی را کسب کردیم هم‌چنین در جاده‌ها نیروهای راهداری را مستقر کردیم اما مشکل اینجاست که ما برق نداریم و چراغ‌های سولاریوم که نصب‌شده متاسفانه به سرقت رفته‌اند.

سید علیخانی با اشاره به ایجاد استراحتگاه‌های موقت بین راه‌ها ابراز کرد: بیش‌ترین تصادفات در ۳۰ کیلومتری شهداد اتفاق می‌افتد که سال گذشته سیاه‌چادرهایی برپا کردیم تا رانندگان بتوانند در آن‌جا استراحت کنند.

وی افزود: تمامی دستگاه‌های این اداره‌کل بالغ‌بر ۳۶۰ دستگاه به‌صورت آماده‌باش برای احتمال وقوع بحران اعم از سیل، برف و زلزله دارند.​

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.