| کد خبر: 182364 |

◄ وعده محقق نشدنی نماینده مجلس در مورد اتمام یک خط ریلی

درحالی‌که رئیس مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی از اتمام راه‌آهن تبریز میانه تا سال 99 خبر داده است اما برخی کارشناسان معتقدند این خط تا سال 1409 هم به بهره‌برداری کامل نمی‌رسد.

تین نیوز

درحالی‌که رئیس مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی از اتمام راه‌آهن تبریز میانه تا سال 99 خبر داده است اما برخی کارشناسان معتقدند این خط تا سال 1409 هم به بهره‌برداری کامل نمی‌رسد.

بر اساس اظهارات برخی کارشناسان، بهره‌برداری از خط ریلی تبریز میانه شامل پیاده شدن مسافران و کالا در ایستگاه تبریز، با نقشه‌های بحث برانگیز قطعات 9 و 10 و ایجاد یک ایستگاه افسانه‌ای در منطقه ائل‌گلی در داخل حریم شهر و تقسیم تبریز به 2 قسمت، تا سال 1409 هم صورت نمی‌گیرد.

به گزارش تین‌نیوز، رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان‌شرقی اوایل دی‌ماه امسال از اتمام پروژه راه‌آهن بستان‌آباد-تبریز  تا 18 ماه آینده خبر داد.

«محمد وحدتی هلان»گفت: این پروژه از میانه تا بستان‌آباد تقریباً کامل شده است.

هلان با بیان این‌که اجرای ادامه پروژه از بستان‌آباد به تبریز با توجه به شرایط اعتباری دولت با مشکل روبه‌رو شده است، گفت: اجرای این پروژه متوقف شدنی نیست ولی اتمام و بهره‌برداری کامل آن نیاز به زمان زیادی دارد به‌طوری‌که امیدواریم تا ۱۸ ماه آینده مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

به گزارش تین‌نیوز، خط‌‌آهن تبریز میانه به طول 200 کیلومتر در 12 قطعه و به صورت دو خطه طراحی شده است که هفت قطعه ابتدایی آن از میانه تا بستان‌آباد به طول 132 کیلومتر قرار دارد و پنج قطعه پایانی در محدوده بستان‌آباد- تبریز واقع‌شده است.

اجرای این پروژه از سال ۱۳۷۹ عملیات آغاز شده و در صورت بهره‌برداری از آن در سال 1409 مدت زمان اجرای آن 30 ساله خواهد شد.

کارشناسان از این پروژه به عنوان شریان ارتباط ریلی کشور با اروپا یاد می‌کنند که می‌تواند موجب رونق ترانزیت ریلی ایران شود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سعید 0 0

    سلام. ضمن عرض ارادت به نمایندگان محترم جسارتا به عرض میرسانم که بنظر من احداث چنین خطی هیچگاه اولویت نداشته و نخواهد داشت. دلیل من این است که از میانه به تبریز هم اکنون ریل وجود دارد و خط جدید ، خطی است به موازات خط میانه – مراغه – عجب شیر – تبریز که هم اکنون ما را به اروپا وصل کرده است. بدیهی است که وقتی الان اتصال میانه به تبریز وجود دارد تصمیم گیران بودجه ی اندک را به احداث خطوطی بدهند که هنوز هیچ اتصال ریلی ندارد. برای همین است که این خط هیچوقت در صدر لیست اولویت ها قرار نمیگیرد.
    ضمنا همیشه رسم بر این است که مجری ( قوه مجریه ) وعده بدهد و نمایندگان از دولت پرسش کنند. چرا نمایندگان در امری وعده می دهند که مجری آن نیستند؟