| کد خبر: 181836 |

◄ اعتبار یکصد میلیاردی برای خط کشی جاده‌های استان همدان

معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان از اعتبار یک‌صد میلیارد ‌تومانی برای خط‌کشی راه‌های استان در یک سال خبر داد.

تین نیوز

معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان از اعتبار یک‌صد میلیارد ‌تومانی برای خط‌کشی راه‌های استان در یک سال خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان، حمید پرورشی‌خرم اظهار کرد: نهایت تلاش همکاران ما در حوزه ایمن‌سازی راه و نصب علائم و کف‌نوشته‌ها که از علایم افقی محور محسوب می‌شود کم‌تر آسیب دیدن خط‌کشی‌ها است.

وی با اشاره به این‌که ایمنی عبور و مرور مردم از محور‌ها دارای اهمیت بالایی است، یادآور شد: باید برای تردد سریع و آسان رانندگان، راه‌ها در کم‌ترین مدت‌زمان برف‌روبی شود از طرفی هم پاک شدن خط‌کشی با تیغه برف‌روب یا واکنش نمک با مواد خط‌کشی اجتناب‌ناپذیر است اما اولویت اول ما حفظ جان مردم است.

معاون راهداری استان همدان ادامه داد: شاید در برخی محور‌ها بتوانیم روش خط‌کشی گرم که ضخامت بیش‌تری دارد را اجرا کنیم تا خطوط اجراشده در محور‌ها براثر عملیات برف‌روبی کمتر آسیب ببیند اما اجرای این روش در همه محور‌ها و موقعیت‌ها امکان‌پذیر نیست.

حمید پرورشی‌خرم به اجرای طرح زمستانی در محورهای ارتباطی استان اشاره و خاطرنشان کرد: 516 نفر نیرو به شکل نوبت‌کاری در شرایط عادی مشغول به کار هستند و در شرایط بارش برف و یخبندان در جاده‌ها همه نوبت‌های کاری دو برابر می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه علاوه بر حضور و گشت ‌زنی فیزیکی راهداران در جاده‌های استان همدان، نظارت بر وضعیت جاده را هم با دوربین اجرا می‌کنند، ابراز داشت: 34 راهدارخانه استان همدان در اجرای طرح زمستانی در حال آماده‌باش کامل قرار دارند.

این مسئول با تاکید بر این‌که اولویت نخست بازگشایی مسیر، راه‌های شریانی است، بیان داشت: پس‌ازآن به راه‌های اصلی و غیر‌شریانی و فرعی برای برف‌روبی وارد می‌شویم.

استان همدان دارای پنج هزار و 400 کیلومتر انواع راه است که بیش‌تر این راه‌ها در ایام سرد سال، برف‌گیر بوده و نیاز به عملیات برف‌روبی دارند.​

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.