| کد خبر: 180590 |

◄ بهینه‌سازی مصرف انرژی در راهداری همدان

صرفه‌جویی منطقی در روند فعالیت‌های اداری باید همواره سرلوحه باشد.

تین نیوز

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان گفت: صرفه‌جویی منطقی در روند فعالیت‌های اداری باید همواره سرلوحه باشد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای همدان، محمد سرگزی در نشست بهینه‌سازی مصرف انرژی در این اداره‌کل با تاکید بر صرفه‌جویی بهینه در تمامی امور اظهار کرد: کاهش مصرف انرژی به شکل عام در راستای اقتصاد مقاومتی تأثیر بسزایی دارد.

وی با تاکید بر انجام تمهیدات لازم برای کاهش مصرف انرژی در این اداره‌کل یادآور شد: مقدار مصرف قبوض نباید از مقدار موردتقاضا بیشتر باشد و باید باصرفه جویی و اصلاح الگوی مصرف و سپس در صورت نیاز با درخواست افزایش انشعاب از پرداخت هزینه‌های اضافی و جرائم جلوگیری شود.

 سرگزی ادامه داد: صحت عملکرد و پایش دقت اندازه‌گیری کنتورها باید در بازه‌های زمانی حداکثر 6 ماهه کنترل شود.

 وی یادآور شد: دستورالعمل‌های صرفه‌جویی انرژی و ساعات روشن و خاموش شدن سیستم‌های سرمایشی و گرمایش و دمای محیط در فصول مختلف سال، مطابق بخشنامه‌های هیات دولت اجرا شود.

 معاون منابع انسانی اداره‌کل راهداری استان همدان در ادامه با اشاره به استفاده از لوازم کاهنده مصرف آب در تمامی ادارات و ساختمان‌های استان خاطرنشان کرد: در صورت وجود سیستم‌های سرمایشی و گرمایش قدیمی و پرمصرف و با هماهنگی کارشناسان دفتر فنی نسبت به اصلاح سیستم و یا تعویض آن اقدام شود.

سرگزی، بر نصب تابلو بانک خازنی در صورت عدم وجود برای انشعابات بالای 30 کیلووات تأکید و تصریح کرد: تابلوهای بانک خازنی برای تصحیح میزان مصرف بار راکتیو که نتیجه آن موجب کاهش میزان بهای پرداختی برق هست نیز بازبینی شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.