| کد خبر: 179599 |

◄ از رسوب کالاها در بنادر جلوگیری شود

معاون اول رییس جمهوری در جلسه بررسی مسائل گمرکی کشور بر تعیین تکلیف و ترخیص کالاهای انباشته شده در بنادر تاکید کرد.

تین نیوز

معاون اول رییس جمهوری در جلسه بررسی مسائل گمرکی کشور بر تعیین تکلیف و ترخیص کالاهای انباشته شده در بنادر تاکید کرد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، در جلسه بررسی مسائل گمرکی کشور گفت: باید با هماهنگی همه دستگاه‌ها و رفع برخی مقررات زائد و دست و پا گیر از رسوب کالاها و مایحتاج کشور در گمرکات کشور جلوگیری شده و به‌سرعت درباره این کالاها تعیین تکلیف و مراحل ترخیص آن انجام شود.

وی با اشاره به گزارش‌های ارائه شده از روند کاهشی میزان کالاهای متروکه و بلاتکلیف در بنادر و گمرکات کشور، از استانداران، سازمان بنادر و کشتیرانی و نیز سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی کشور خواست تا به‌طور منظم در خصوص میزان رسوب کالاها در بنادر و گمرکات کشور به هیات دولت گزارش‌های لازم را ارائه کنند.

جهانگیری بابیان این‌که گمرکات درمبادی اصلی کشور باید به‌طور 24ساعته فعال باشند، بر همکاری وزارت جهاد کشاورزی و بانک مرکزی برای تامین مساله ارز مورد نیاز برخی اقلام و محصولات کشاورزی به منظور معطل نشدن کشتی‌ها در بنادر تاکید کرد.

در این جلسه فرهاد دژپسند، وزیراموراقتصادی و دارایی نیز گمرک را پیشران تجارت خارجی کشور توصیف کرد و گفت: گمرک برای این‌که بتواند وظایف و تکالیف خود را به نحو مطلوب انجام دهد، نیازمند تکمیل زیرساخت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری است که باید با حمایت‌های دولت، این نیازها تامین شود.

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور نیز در این جلسه بر مدیریت واحد و هماهنگی دستگاه‌ها به منظور جلوگیری از رسوب کالا و مقابله با قاچاق تاکید کرد و خواستار برنامه‌ریزی در استان‌های مرزی برای تسهیل در جریان صادرات و واردات شد.

محمد راستاد رییس سازمان بنادر و کشتیرانی هم در این جلسه گزارشی از آخرین وضعیت رسوب کالا در بنادر تجاری کشور ارائه کرد و گفت: مدت زمان ماندگاری کالا در بنادر کشور از مدت زمان نرمال جهانی بالاتر است که باید برای کوتاه‌تر شدن این زمان تلاش و برنامه‌ریزی کنیم.

او همچنین گزارشی از آخرین آمار رسوب کالا در بنادر کشور و مهم‌ترین علل تاخیر ترخیص کالا ارائه کرد و به بیان راهکارها و پیشنهادات برای تسریع در روند ترخیص کالا پرداخت.

در این جلسه که سید علیرضا آوایی وزیر دادگستری، فریدون همتی استاندار هرمزگان، نیره پیروزبخت رییس سازمان ملی استاندارد، عادل آذر رییس کل دیوان محاسبات کشور، ناصر سراج رییس سازمان بازرسی کل کشور و سردار علی مؤیدی رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز حضور داشتند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.