| کد خبر: 179115 |

◄ اولین حمل ریلی محصولات پتروشیمی بندر امام

برای اولین بار حمل ریلی محصولات پتروشیمی بندر امام صورت گرفت.

تین نیوز

برای اولین بار در راه‌آهن جنوب، محصولات پتروشیمی با ریل به اسکله بندر امام و نقاط دیگر کشور حمل می‌شود.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، مدیرکل راه‌آهن جنوب با اعلام این خبر، بر شناسایی و جذب بارهای جدید در این اداره‌کل تاکید کرد و گفت: این اقدام به دنبال برگزاری جلسات متعدد با مدیران پتروشیمی بندر امام صورت گرفت و توانستیم از اواخر مهر و در آبان ماه امسال ماه بیش از ۱۰ هزار تن، از محصولات پتروشیمی را حمل کنیم.

عبدالکریم درویش‌زاده، با ابراز امیدواری برای تداوم این اقدام افزود: با رایزنی‌های صورت گرفته، تفاهم‌نامه‌ای در زمینه حمل محصولات پتروشیمی کارخانه پتروشیمی بندر امام  برای صادرات و به داخل کشور امضاشده که براساس این تفاهم‌نامه، بنا داریم تا حمل محصولات پتروشیمی را به ۵۰۰ هزار تن در سال برسانیم.

درویش‌زاده با اشاره به این‌که میزان درآمدزایی این اقدام بستگی به تن کیلومتر حمل بار و میزان و مقصد حمل بار این کارخانه دارد، اضافه کرد: درصورتی‌که این طرح موفق باشد و بتوانیم به‌موقع محصولات این کارخانه را حمل کنیم، بنا داریم حمل بار پتروشیمی را تا چند برابر بیشتر افزایش دهیم.

وی با اشاره به ازسرگیری مجدد حمل برخی کالاها در اداره‌کل جنوب افزود: ازجمله این کالاها پودر آلومینیوم، کود، کنجاله، غلات، ذغال‌سنگ، سنگ‌آهن و شمش فولادی بودند که آن‌ها را به اقصی نقاط کشور حمل کردیم.

مدیرکل راه‌آهن جنوب، حمل ۶۰۹ واگن به وزن ۳۴ هزار و ۸۶۶ تن ذغال سنگ از بندر امام به ذوب‌آهن اصفهان را از دیگر اقدامات این اداره‌کل خواند و گفت: هم‌چنین برای اولین بار ورق‌های چوبی ‌ام‌دی‌اف از بندر امام به ایستگاه شوش و ایستگاه مطهری در مشهد حمل شد که میزان آن تاکنون ۲۴۰ واگن به وزن ۱۳ هزار و ۱۴۵ تن بوده و امیدواریم این اقدام با مذاکرات صورت گرفته تداوم یابد.

مدیرکل راه‌آهن جنوب به دیگر اقدامات مؤثر این اداره‌کل در زمینه حمل بار اشاره کرد و گفت: ازجمله اقدامات انجام‌شده، جهت‌دهی جذب بار به‌سوی بارهایی با تن کیلومتر بالاتر بود که این امر سبب شد به لحاظ درآمدی حدود ۶۴ درصد نسبت به سال گذشته افزایش درآمد داشته باشیم.

درویش‌زاده بابیان این‌که میزان تخلیه بار، از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه نسبت به سال گذشته، ۱۳درصد افزایش‌یافته است، اضافه کرد: در هشت‌ماهه ۹۷، میزان بارگیری دو میلیون و ۵۵۹ هزار و ۸۰۳ تن و میزان تخلیه بار چهار میلیون و ۱۵۸ هزار و ۸۰۲ تن بوده که در مقایسه با هشت‌ماهه سال گذشته یک درصد در بارگیری، ۱۳ درصد در تخلیه و درمجموع تخلیه و بارگیری هشت درصد رشد داشته‌ایم.

وی افزود: در تن کیلومتر مرزی نیز ۱۲ درصد و در تن کیلومتر مبدا- مقصد ۲۰ درصد رشد داشته‌ایم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.