| کد خبر: 177085 |

◄ بهره‌مندی کشورهای حاشیه دریای خزر از تجربیات ایران در مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی

بیست و سومین همایش (CASPCOM) هشتم و نهم آبان ماه ۹۷ (مطابق با ۳۰-۳۱ اکتبر ۲۰۱۸) در عشق‌آباد- ترکمنستان برگزار شد.

تین نیوز

مدیر‌کل مهندسی سواحل و بنادر سازمان بنادرودریانوردی گفت: کشورهای حاشیه دریای‌خزر از تجربیات ایران در زمینه مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی بهره خواهند برد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادرودریانوردی، حمید خلیلی درباره بیست و سومین اجلاس بین‌المللی هواشناسی-آبشناسی و مراقبت محیطی دریای خزر (CASPCOM) و حضور نماینده سازمان بنادرودریانوردی در این اجلاس و ارائه گزارش فعالیت گسترده ایران به عنوان اولین کشور در دریای خزر در زمینه مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی (ICZM)، به سایر اعضا پیشنهاد کرد که در منطقه خود مشابه این فعالیت را انجام دهند.

 وی افزود: هدف اصلی مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی، ایجاد تعادل بین اهداف محیط‌زیستی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و تفرجی در درازمدت است.

 خلیلی اذعان کرد: پس از بحث و بررسی پیرامون این موضوع در نهایت در قطعنامه نهایی مقرر شد تا سایر کشورها تجربیات ایران در زمینه (ICZM) را در فعالیت‌های ملی خود بکار گرفته و گزارش خود را در این رابطه در جلسه آتی (CASPCOM) ارائه کنند.

 شایان ذکر است پیشنهاد تشکیل اجلاس هماهنگی امور هواشناسی-آب‌شناسی و مراقبت محیط دریای خزر در شهریور ۱۳۷۳ طی نشستی میان کشورهای حاشیه دریای خزر در جمهوری اسلامی ایران مطرح شد و مقرر شد ریاست این کمیته هر دو سال یکبار به صورت دوره‌ای به عهده رئیس هواشناسی یکی از پنج کشور حاشیه دریای خزر یعنی روسیه، قزاقستان، آذربایجان، ترکمنستان و ایران باشد.

 مدیر کل مهندسی سواحل و بنادر سازمان بنادرودریانوردی گفت: اجلاس امسال در کشور ترکمنستان برگزار شد و مقرر شد که اجلاس بعدی به ریاست ایران در تهران برگزار شود.

هدف از تشکیل این کمیته برقراری ارتباطات علمی و فنی بین پنج کشور حاشیه دریای خزر به منظور ایجاد ایستگاه‌های دیده بانی هواشناسی دریایی و اقیانوس‌شناسی فیزیکی در دریای خزر و تعیین راه‌کارهایی برای جمع‌آوری و مبادله اطلاعات هواشناسی و دریایی ایجاد بانک اطلاعاتی، ایجاد همکاری‌های تحقیقاتی در زمینه مسائل هواشناسی – آب‌شناسی از جنبه فیزیکی، مراقبت محیطی دریای خزر و همچنین جلب کمک‌ها و همکاری‌های بین‌المللی به منظور اجرای اهداف فوق‌الذکر بوده است.

 بیست و سومین همایش (CASPCOM) هشتم و نهم آبان ماه ۹۷ (مطابق با ۳۰-۳۱ اکتبر ۲۰۱۸) در عشق‌آباد-ترکمنستان برگزار شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.