| کد خبر: 176336 |

محسن هاشمی:

◄ برای شهرداری تهران کاندید نمی‌شوم

مباحث کاندیداتوری شهرداری تهران فردا در شورای‌شهر تهران بررسی می‌شود. محسن هاشمی، رئیس شورای‌شهر تهران با اعلام این خبر گفت: برای سمت شهرداری تهران کاندید نمی‌شوم.

تین نیوز

مباحث کاندیداتوری شهرداری تهران فردا در شورای‌شهر تهران بررسی می‌شود. محسن هاشمی، رئیس شورای‌شهر تهران با اعلام این خبر گفت: برای سمت شهرداری تهران کاندید نمی‌شوم.

به‌گزارش تین‌نیوز به نقل از ایلنا، هاشمی از انتخاب شهردار جدید تهران تا دو هفته دیگر خبرداد و گفت: روند به این صورت است که ابتدا اعضای شورا نامزدهای خود را معرفی می‌کنند و هریک از اعضا می‌توانند پنج نفر را معرفی کنند. از مجموع افراد معرفی‌شده پنج‌نفری که رای بالاتر بیاورند، وارد مرحله بعدی می‌شوند و این روند درنهایت منجر به انتخاب دو نفر می‌شود.

او درخصوص اینکه آیا ممکن است عضوی از شورای‌شهر از شورا خارج شود؟ گفت: همان‌طور که می‌دانید درگذشته در این خصوص رأی‌گیری شد و با 17 رأی موافق تصویب شد کسی از شورای‌شهر خارج نشود؛ اما فردا دوباره این مسائل بررسی می‌شود. من در مورد کاندیداتوری یا عدم کاندیداتوری خودم فعلاً صحبتی نمی‌کنم.

هاشمی با اشاره به مدت ماندن محمدعلی افشانی به‌عنوان شهردار تهران گفت: قرار شده ایشان تا روز قانونی بماند و با همان جدیت سابق کار خود را ادامه دهد. البته او از ما خواسته مسیر را طوری انتخاب کنیم که منجر به انتخاب سرپرست برای شهرداری تهران نشود.

رئیس شورای‌شهر تهران با اشاره به طرح استفساریه که توسط 137 نفر از نمایندگان مجلس امضا شد، اظهارکرد: یک‌فوریت این طرح با 96 رأی تصویب شد؛ اما هم‌چنان به‌صورت یک طرح عادی در کمیسیون‌های مجلس مطرح خواهد شد و اگر کمیسیو‌ن‌ها آن را تصویب کنند به صحن می‌آیند، اما چون این طرح عادی است می‌تواند مشکل نوبت پیدا کند.

او ادامه داد: مطمئن نیستم اما گویا با 50 امضا، طرحی که عادی است می‌تواند از نوبت خارج شود و زودتر در صحن بررسی شود. اگر تلاش نمایندگان در این مورد به نتیجه برسد ما فرآیند انتخاب شهردار جدید را متوقف می‌کنیم و آقای افشانی به کار خود ادامه خواهد داد.

هاشمی هم‌چنین درخصوص آخرین زمانی که شهردار فعلی تهران درصورت عدم موفقیت نمایندگان مجلس می‌تواند به کار خود ادامه دهد بیان کرد: در این خصوص دو نظر وجود دارد، یک نظر می‌گوید پایان کار ایشان 24 آبان خواهد بود و یک نظر می‌گوید پایان کار آقای افشانی دو آذر خواهد بود.

با تصویب قانون منع به‌کارگیری افراد بازنشسته در دستگاه‌های دولتی، محمدعلی افشانی، شهردار تهران باید از سمت خود کناره‌گیری می‌کرد که با استفساریه ای که شورای‌شهر تهران به مجلس فرستاد، فعلا افشانی در صندلی خود باقی‌مانده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.