| کد خبر: 175292 |

◄ افشانی: تا آخرین لحظه قاطعانه در شهرداری مدیریت خواهم کرد

در جلسه امروز هم‌اندیشی شورای شهر تهران، در خصوص انتصابات و تغییر و تحولات در شهرداری تهران صحبت شد.

تین نیوز

در جلسه امروز هم‌اندیشی شورای شهر تهران، در خصوص انتصابات و تغییر و تحولات در شهرداری تهران صحبت شد.

محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران با اعلام این مطلب گفت: محمدعلی افشانی، شهردار تهران تأکید کرد که تا آخرین لحظه قاطعانه در شهرداری مدیریت خواهم کرد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از مهر، هاشمی در حاشیه جلسه علنی روز یکشنبه شورای شهر تهران گفت: یکی از موضوعات مطرح‌شده، انتصابات اخیر بود که بعضی از اعضا در خصوص آن نظراتی داشتند و صحبت کردند. همچنین مواردی در خصوص دیدار امشب نمایندگان تهران با اعضای شورا مطرح شد که موضوع قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان مطرح بود و اینکه در این جلسه چه موضوعاتی مطرح شود، چگونه به سمت استفساریه برویم و آیا استفساریه به نتیجه خواهد رسید؟

هاشمی در پاسخ به سؤال خبرنگاران در خصوص اینکه چرا تصمیم‌گیری در مورد شهردار تهران به این اندازه به طول انجامیده است؟ گفت: روز گذشته من، آقایان الویری و لاهوتی رئیس فراکسیون شهری جلسه‌ای با معاون جدید عمرانی وزیر کشور داشتیم که در آن جلسه دیوان محاسبات اداری اعلام کرده که شهرداران شامل حال این قانون خواهند شد؛ اما هنوز معاونت حقوقی ریاست جمهوری پاسخ خود را به‌صورت کتبی ارائه نکرده است.

او افزود: بنابراین درخواست شد که این هفته نظر قطعی اعلام شود. همچنین شهردار تهران جلسه‌ای با وزیر کشور داشت و درخواست کرد که هر چه زودتر تکلیف این موضوع روشن شود و اعلام کرد که در صورت شفاف‌سازی قانون، حتی یک ساعت خلاف آن عمل نخواهد کرد.

رئیس شورای شهر تهران بابیان اینکه در این جلسه موضوع تغییرات در شهرداری نیز مطرح شد، خاطرنشان کرد: شهردار تهران اعلام کرد در برخی از موضوعات، اختلاف نظراتی با آقای میرزایی داشتند که ممکن است درروند بررسی برنامه پنج‌ساله نیز کار به‌درستی انجام نشود.

در این جلسه افشانی تأکید کرد اجازه تضعیف شهرداری را نمی‌دهد و نمی‌گذارد به دلیل حاشیه‌های ایجادشده، شهرداری دچار بلبشو شود تا لحظه آخر قاطعانه عمل خواهد کرد، بر پای تصمیم‌گیری‌های خود خواهد ایستاد و اگر صلاح بداند براساس اختیارات خود، تغییرات را انجام می‌دهد.

ممکن است مجلس خواستار ارائه استفساریه ای از سوی شورای شهر تهران برای ابقای افشانی شود که در آن صورت به دلیل ازدیاد طرح‌های دوفوریتی در مجلس، بررسی این استفساریه چند ماه به طول خواهد انجامید.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.