| کد خبر: 174826 |

◄ سفر به 70 کشور جهان توسط دوچرخه‌سوار 59ساله مازندرانی

رحمت‌الله آزاد، جهانگرد 59 ساله ایرانی اهل مازندران که با دوچرخه به 70 کشور جهان سفرکرده، یکی از سفیران صلح ایران است.

تین نیوز

رحمت‌الله آزاد، جهانگرد 59 ساله ایرانی اهل مازندران که با دوچرخه به 70 کشور جهان سفرکرده، یکی از سفیران صلح ایران است.

به‌گزارش تین‌نیوز به نقل از مهر، دوچرخه‌سوار مازندرانی  که سالیان سال با دوچرخه به دور دنیا سفرکرده هدف خود را معرفی بهتر ایران به مردم جهان عنوان کرد. او از اعضای فدراسیون دوچرخه‌سواری جمهوری اسلامی ایران است.

او بیان کرد: علاقه‌مندی من به دوچرخه به سن سه‌سالگی بازمی‌گردد؛ اما از حدود یازده‌سالگی دوچرخه‌سواری را آغاز کرده‌ام، درحال‌حاضر نیز در کنار شغل اصلی خود به‌دلیل علاقه خاصی که به دوچرخه‌سواری دارم در این رشته ورزشی به‌طور ویژه فعالیت می‌کنم.

عضو فدراسیون دوچرخه‌سواری ایران با توضیح اینکه بیش از ۲۰ سال است به مناسبت روز جهانی معلولان، در داخل و خارج کشور رکاب می‌زنم، افزود: در اوایل شروع سفرهای خود در قالب طرحی برای مشارکت در اقدامات سازمان بهزیستی و جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای این سازمان فعالیت داشته‌ام.

آزاد ادامه داد: در سال‌های بعد و طی سفرهای مختلفی که داشته‌ام در کنار دنبال کردن اهداف قبلی خود، در مناسبت‌های گوناگون در داخل و خارج از کشور رکاب زده‌ام و با دوچرخه به حدود ۷۰  کشورهای آسیایی، اروپایی و آفریقایی سفرکرده‌ام.

او به برنامه سفرهای خود در سال‌جاری اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون به کشورهای ترکمنستان، ازبکستان، قرقیزستان و قزاقستان سفرکرده و در ادامه به‌دلیل مناسبت روز جهانی جهانگردی سفر به کشور ترکیه را انتخاب کرده‌ام.

سفیر صلح و دوستی ایران عنوان کرد: درآمد حاصل از جهانگردی برای یک کشور بسیار بالا است و شغل‌های زیادی به‌واسطه پرداختن به آن ایجاد می‌شود، به همین دلیل کشورهای مختلف دنیا بهروش‌های گوناگون به موضوع جهانگردی می‌پردازند.

آزاد با اشاره به اینکه با هر وسیله‌ای ازجمله ماشین و دوچرخه می‌توان درراه توسعه جهانگردی گام برداشت و سفر کرد، افزود: یکی از اهداف مهم من از این سفرها معرفی هر چه بیشتر ایران به مردم دیگر کشورها است، از کودکی در رشته دوچرخه‌سواری فعالیت کرده و همیشه آمادگی رکاب زدن در مسیرهای طولانی هستم درنتیجه سفر کردن با دوچرخه را برای پرداختن به توسعه جهانگردی انتخاب کردم.

او در ادامه گفت: درحال‌حاضر نامه‌نگاری‌هایی را برای انجام سفرهای برون‌مرزی از طریق سازمان میراث‌فرهنگی کشور و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام داده‌ام تا به‌واسطه تدابیر اتخاذشده هماهنگی‌های لازم انجام شود و بتوانم به‌عنوان پیام‌آور صلح و دوستی در دیگر کشورهای دنیا حضور یابم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.