| کد خبر: 174639 |

نایب رییس انجمن واردکنندگان تایر:

◄ واردات تایرهای سایز بزرگ بایاس(نخی) آزاد شد

بر اساس مصوبه تنظیم بازار و برای استفاده حداکثری از تمامی ظرفیت‌‌های تامین لاستیک مورد نیاز کشور ممنوعیت واردات تایرهای سایزبزرگ 1224 کامیونی و اتوبوسی بایاس( نخی) برداشته شده است.

تین نیوز

نایب رییس انجمن واردکنندگان تایر با عنوان این‌که یکی از دلایل افزایش قیمت تایر در بازار کاهش عرضه و اتمام دخایر تایرهای وارداتی بوده است از رقع ممنوعیت واردات تایرهای سایز بزرگ کامیونی و اتوبوسی بایاس(نخی) از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت در راستای تنظیم بازار خبر داد.

احمد رضا متقی نایب رییس انجمن واردکنندگان تایر در گفتگو با تین‌نیوز، در خصوص اقدامات صورت گرفته در راستای کاهش تنش‌های بازار تایرهای سنگین اتوبوسی و کامیونی گفت: بر اساس مصوبه تنظیم بازار و برای استفاده حداکثری از تمامی ظرفیت‌‌های تامین لاستیک مورد نیاز کشور ممنوعیت واردات تایرهای سایزبزرگ 1224 کامیونی و اتوبوسی  بایاس( نخی) برداشته شده است.

وی در ادامه افزود: یکی از دلایل افزایش قیمت تایر در بازار عدم امکان تامین نیاز از سوی تولیدکنندگان داخلی و اتمام ذخایر تایرهای وارداتی در انبارها بوده که زمینه افزایش قیمت بیش از 100 درصدی را فراهم آورده است.

متقی به بازگشت تعادل در بازار اشاره کرد و گفت: با رفع ممنوعیت واردات و افزایش عرضه در بازار قطعا در چند روز آینده شاهد تعدیل قیمت‌ها و بازگشت ثبات در بازار تایر خواهیم بود.

وی با تاکید بر اینکه حمایت از تولیدات داخلی الزامی است، گفت: قطعا حمایت از صنایع داخلی یک وظیفه همگانی است، اما  زمانی که کمبود در بازار زمینه رونق سفته بازی را فراهم می‌کند  و مصرف کننده متضرر می‌شود، باید از ابزارهای کمکی همچون واردات برای رفع کمبودها و ایجاد تعادل در بازار استفاده کرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.