| کد خبر: 173929 |

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوری خبر داد:

◄ ساخت ۷۰ شناور خدماتی برای سازمان بنادر در طول سه سال

بنادر شمالی کشور در آینده رونق بیش‌تری می گیرند.

تین نیوز

معاون امور دریایی سازمان بنادرودریانوردی، گفت: ۷۰ شناور خدماتی برای سازمان بنادرودریانوردی در طول سه سال ساخته می‌شود.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از سازمان بنادرودریانوردی، هادی حق‌شناس بابیان این‌که در آینده بنادر شمالی کشور رونق بیش‌تری خواهند داشت، افزود: مجموعا ۳۰‌میلیون‌تن ظرفیت در بنادر شمالی کشور ایجادشده است که کم‌تر از یک‌پنجم آن مورد استفاده قرار می‌گیرد و بیش ۵۰‌درصد بار ما در دریای خزر توسط ناوگان ملی با پرچم ایران حمل می‌شود.

جابه‌جایی بار در دریای خزر در طول سالیان گذشته افزایش قابل توجه‌ای داشته است و در سال ۱۳۹۰، ۱۲‌میلیون‌تن جابه جایی کالا در این منطقه صورت گرفته است.

وی با اشاره به این‌که ایران در شمال و جنوب به آب‌های آزاد دسترسی دارد و این موضوع مزیت بزرگی برای حمل‌ونقل ایران است، اظهار کرد: در بین شقوق مختلف حمل‌ونقل، حمل‌ونقل دریایی به دلیل ایمنی بالا، کوتاهی مسیر و حجم بالای بار مقرون‌به‌صرفه‌تر است و باید بدانیم کشتی‌هایی طراحی‌شده‌اند که ظرفیت ۲۲‌هزار کانتینر باردارند و این بدان معناست که می‌توانند بار ۲۲‌هزار خودرو را جابه‌جا کنند.

وی ادامه داد:  حدود ۸۰‌درصد جابه‌جایی کالا در جهان از طریق دریا صورت می‌پذیرد و این در حالی است که در ایران این میزان  ۹۰‌درصد است و اعداد یادشده اهمیت بالای آبراه‌های بین‌المللی، بنادر و دریاها را نشان می‌دهد.

معاون امور دریایی سازمان بنادرودریانوردی هم‌چنین در مورد طرح تحول صنعت دریایی کشور مبتنی بر اقتصاد مقاومتی و خط تولید شناورهای این طرح، نیز، گفت: بر اساس طرح تحول صنعت دریایی طی مدت ۱۰‌سال تقریبا ۱۵۰۰‌شناور باید ساخته شود که مالکیت بخشی از شناورهای خدماتی بر عهده سازمان بنادرودریانوردی است و مالیکت کشتی‌های تجاری نیز بر عهده ناوگان‌های ملی است.

حق‌شناس افزود: این شناورها شامل یدک‌کش و شناورهای خدماتی است و قرار است ۷۰‌شناور مربوط به سازمان بنادرودریانوردی در طول سه سال ساخته شود.

به گفته حق‌شناس ۴۰‌درصد این شناورها در مجموعه‌های شناورسازی صنایع دریایی ساخته می‌شود و ۶۰‌درصد دیگر ساخت شناورها توسط سایر شناورسازهای داخلی صورت می‌گیرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.