| کد خبر: 173062 |

معاون امور دریایی سازمان بنادر در مراسم روز جهانی دریانوردی مطرح کرد:

◄ تلاش مضاعف سازمان بنادر در اجرای تجسس و نجات دریایی

گام‌های تعیین‌کننده نیروی دریایی ایران در تامین ایمنی کشتی‌های تجاری در سواحل سومالی

تین نیوز

معاون امور دریایی سازمان بنادرودریانوردی، گفت: مراسم روز جهانی دریانوردی برای پاسداشت کسانی است که ماه‌ها خانه‌شان روی آب است تا بتوانند ۸۰ درصد کالاها در جهان را جابه‌جا کنند.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادرودریانوردی، هادی حق‌شناس در مراسم روز جهانی دریانوردی، افزود: ۹۰‌درصد صادرات و ترانزیت در ایران توسط ناوگان دریایی و از طریق حمل‌ونقل دریایی انجام می‌شود.

عضو هیات عامل سازمان بنادر، با اشاره به اینکه مراسم روز جهانی دریانوردی طی سی و سال گذشته توسط جمهوری اسلامی ایران گرامی داشته شده است، تصریح کرد: ایران به لحاظ مالکیت کشتی‌های تحت پرچم، بین ۲۰ کشور موثر از بین ۱۷۴ عضو آیمو است.

حق‌شناس اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران همچنین از حیث حضور فنی در آیمو و در کمیته‌های اصلی و فرعی این سازمان در تدوین کنوانسیون‌ها و پروتکل‌ها و آبین نامه‌ها نقش بسیار تعیین‌کننده‌ای ایفا کرده است.

معاون امور دریایی سازمان بنادر، با تاکید بر اینکه ایران در اجرای کنوانسیون‌های مهم دریایی نیز از کشورهای پیشرو در منطقه است گفت: ایران در اجرای کنوانسیون مهمی چون کنوانسیون stcw در لیست سقچفید منطقه قرار دارد و می‌تواند انواع گواهی‌نامه‌های دریایی را صادر کند.

وی با تشکر از نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران در تامین ایمنی در آب‌های سواحل سومالی، تلاش آن‌ها با همراهی نیروهای نظامی را در کاهش دزدهای دریایی ارزشمند برشمرد.

حق‌شناس از تلاش‌های مضاعف صورت گرفته در بخش تجسس و نجات دریایی و تدوین ۴۱‌فقره نقشه دریایی توسط کمیته هیدروگرافی ایران را ازجمله دستاوردهای مهم ایران عنوان کرد.

وی با اشاره به شعار آیمو و میراث ۷۰‌ساله آن، تاکید کرد، میراث چندین هزارساله ما در کشتیرانی و دریانوردی تضمینی برای آینده بهتر ایرانیان خواهد بود.

عضو هیات عامل سازمان بنادر خاطرنشان کرد: برای تاب‌آوری اقتصاد ایران بهتر است از گذشته درس بگیریم و با نگاه به گذشته به سمت چشم‌انداز و قله پیشرفت حرکت کنیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.