| کد خبر: 173711 |

◄ وضعیت 28پروژه عمرانی تهران از زبان یک عضو شورای شهر

در حوزه عمرانی شهرداری تهران، 28 پروژه در دستورکار قرار دارد.فیزیکی دارند.

تین نیوز

در حوزه عمرانی شهرداری تهران، 28 پروژه در دستورکار قرار دارد. افشین حبیب‌زاده، رئیس کمیته عمران شورای‌شهر تهران با اعلام این خبر گفت: هفت مورد از این پروژه‌ها جدید هستند و مابقی پروژه‌ها از 9 تا 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

به‌گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، حبیب‌زاده امروز در نشست خبری بابیان اینکه از معاونت فنی و عمرانی درخواست کردیم که پروژه‌هایی را که قابلیت سرمایه‌گذاری توسط بخش‌خصوصی دارند را به ما معرفی کنند گفت: آنها نیز 10 پروژه به ما معرفی کردند و براین اساس پروژه‌هایی همچون پارکینگ طبقاتی نیایش، برج طغرل، زیرگذر شهید متوسلیان، بزرگراه شوشتری، پل عابر پیاده اتصال دریاچه شهدای خلیج‌فارس به پارک چیتگر، احداث پارکینگ طبقاتی امیرکبیر،‌ احداث ساختمان شهر، اجرای طرح محور نیلوفری، طرح بلوار یادگار امام و ... از طرح‌های آماده سرمایه‌گذاری هستند.

او در پاسخ به سؤالی مبنی‌براینکه آیا بخش‌خصوصی با اجرای پروژه‌های عمرانی موافقت می‌کند یا نه گفت: همان‌طور که عنوان شد معاونت فنی و عمرانی حدود 10 پروژه را برای سرمایه‌گذاری بخش‌خصوصی معرفی کردند که می‌توان با روش‌های مختلف بر روی آنها سرمایه‌گذاری کرد که البته سرمایه‌گذار نیز باید از آنها بهره‌برداری کند که یکی از روش‌ها این است که سرمایه‌گذار در پروژه‌های بزرگ‌مقیاس مثل تونل و بزرگراه از مردم عوارض دریافت کند.

حبیب‌زاده بابیان اینکه سرمایه‌گذاری بخش‌خصوصی در پروژه‌های شهری مصوبه شورای‌شهر را دارد، در مورد وضعیت نامطلوب اتوبوس‌های بی‌آرتی افزود: پس از گزارش‌های مردمی بازدیدی از سامانه‌های اتوبوس‌رانی داشتم که متوجه شدم از 1183 دستگاه اتوبوس بی‌آرتی موجود حدود 50 درصد آنها در پایانه‌ها متوقف شدند که به گفته مسئولان این توقف به‌دلیل تعمیر است.

او بابیان اینکه البته در بررسی‌ها مشخص شد که بسیاری از این اتوبوس‌ها نیاز به تعمیرات جزئی ازجمله تعویض باطری داشتند گفت: شخصاً از یکی از این پایانه‌ها بازدید کرده و متوجه شدم حدود دو سال است که تعداد 19 اتوبوس بی‌آرتی به‌دلیل نیاز به تعمیر در پایانه متوقف‌شده‌اند که البته بعد از تذکر من حدود 13 اتوبوس به چرخه برگشت داده شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.