| کد خبر: 173655 |

◄ ترمینال مسافری اردبیل از دلال و جارچی خالی می‌شود

معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل خبر داد که بر اساس اعلام کمیسیون ماده 11 روزی 20 شکایت از سوی مسافران اردبیل در ترمینال آزادی تهران داشتیم و مسافران از توقف‌های زیادی که اتوبوس‌ها برای مسافر گیری خارج از ترمینال دارند و تاخیرهای زیاد شکایت دارند.

تین نیوز

معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل در خصوص اعتراض یکی از رانندگان مسیر اردبیل به تهران نسبت به بخشنامه‌ای که منجر به کاهش سرویس اتوبوس‌ها به سمت تهران شده است توضیحاتی را ارائه داد.

رضا شیرین زاده در گفت‌وگو با خبرنگار تین‌نیوز، گفت: با توجه به میزان تقاضا و با هدف ارتقای خدمات به مسافران برای سرویس‌های مسافری  تهران- اردبیل تصمیم جدیدی گرفتیم.

وی دراین‌باره توضیح داد: مدیریت، برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری حمل‌ونقل بر عهدهٔ اداره کل حمل‌ونقل جاده‌ای استان است که البته با عضویت معاون حمل‌ونقل سازمان و انجمن صنفی رانندگان و شرکت‌ها در مورد تنظیم زمان حرکت سرویس‌ها تصمیم‌گیری جدیدی داشته است.

شیرین‌زاده با بیان اینکه نسبت اتوبوس به مسافر در استان اردبیل بیش‌تر است، گفت: متوسط اشغال صندلی برای هر اتوبوس 14 نفر است و اتوبوس‌ها معمولاً بدون تکمیل ظرفیت و خالی به تهران می‌روند و رفت‌وآمد اتوبوس‌های خالی معضلاتی ازجمله توقف خارج از پایانه برای مسافرگیری، دلالی و واسطه‌گری را رقم‌ زده است.

او گفت: علاوه بر  مشکلات موجود در ترمینال مسافری شهر اردبیل این شرایط در ترمینال آزادی شهر تهران هم وجود دارد؛ هر مسافری که از ترمینال آزادی در تهران سوار اتوبوس اردبیل می‌شود، از توقف‌های بی مورد شکایت دارد و علت این است که اتوبوس به سمت اردبیل زیاد است و مسافر کم.

او خبر داد که بر اساس اعلام کمیسیون ماده 11 روزی 20 شکایت از سوی مسافران اردبیل در ترمینال آزادی تهران داشتیم و مسافران از توقف‌های زیادی که اتوبوس‌ها برای مسافرگیری خارج از ترمینال دارند و تاخیرهای زیاد شکایت دارند.

به گفتهٔ شیرین‌زاده یکی از مسافران در شکایت خود آورده است که بعد از سوار شدن، اتوبوس دو ساعت توقف کامل دور میدان آزادی داشته تا با مسافر بیش‌تری راهی اردبیل شود.

شیرین زاده گفت: انجمن صنفی رانندگان و شرکت‌های حمل‌ونقل مسافری هر دو از ما تقاضا کردند که اتوبوس‌هایی که به صورت دوسره در مسیر اردبیل - تهران می‌روند کم شوند تا تعداد سرویس‌ها به تهران کاهش یابد تا هم برای اتوبوس‌ها مقرون به صرفه باشد و مسافر کافی در اتوبوس باشد و هم مسافر از تأخیر و مشکلات فنی اتوبوس گلایه نکند.

معاون حمل‌ونقل اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل با بیان اینکه نهایتاً به دلیل نارضایتی مسافران تصمیمات جدیدی اتخاذ و به شرکت‌های مسافری ابلاغ شد ادامه داد: در پی این تصمیم حدود 50 راننده و مالک با ارسال نامه‌های مختلف حذف سرویس‌های دوسره را تصمیمی درست و بجا دانسته و می گویند بعد از این بخشنامه مدیریت ترمینال بهتر شده است و و در این وضعیت نابسامان اقتصادی با ظرفیت کامل سفر می‌کنیم.

وی هدف از این بخشنامه را بهبود شرایط ترمینال مسافری اردبیل، اقتصادی‌کردن حمل‌ونقل، ایجاد نظم و آرامش در ترمینال و رضایتمندی رانندگان حرفه‌ای دانست و گفت:کاهش تأخیر و حرکت به موقع اتوبوس‌ها  رفع دلالی و جارچی‌گری در ترمینال نیز از دیگر اهداف مدنظر بود.

او از رضایت مندی رانندگان حرفه‌ای خبر داد و گفت:نامه‌ای از سوی رانندگان حرفه‌ای  برای تقدیر و تشکر از این تصمیم برای بنده ارسال شده است.

1

 

2

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • بهزاد 0 0

    چندین و چند سالست ک این خزعبلات و دیکته میکنین ولی ادم وقتی وارد محوطه ترمینال چ تهران و چ اردبیل میشه .اینگار وارد جنگل میشه.ک از هر نقطه ای نعره میکشن البته اگه منجر ب ضرب و شتم بین دلالان و مسافر بدبخت نشه

  • رضا شيرين زاده 0 0

    از انعكاس بجا، شفاف و حرفه اى موضوع حذف سرويس هاى زائد سر و ته مسير اردبيل به تهران بسيار سپاسگذارم