| کد خبر: 173562 |

◄ سایپا: فکر می‌کنید بنز و بی‌ام‌و در شرایط تحریم به ایران می‌آیند؟

در پی انتشار مطلب عجیبی در روزنامه جمهوری اسلامی مبنی‌بر پیش‌فروش 6میلیون خودرو در یک روز توسط سایپا که فاصله بسیاری با واقعیت 50هزار خودرو پیش‌فروشی داشت، شرکت سایپا جوابیه‌ای برای این روزنامه ارسال کرد.

تین نیوز

در پی انتشار مطلب عجیبی در روزنامه جمهوری اسلامی مبنی‌بر پیش‌فروش 6میلیون خودرو در یک روز توسط سایپا که فاصله بسیاری با واقعیت 50هزار خودرو پیش‌فروشی داشت، شرکت سایپا جوابیه‌ای برای این روزنامه ارسال کرده که در آن به واقعیت صنعت خودرو ایران اشاره شده است.

به‌گزارش تین‌نیوز، در این پاسخ،  گروه خودروسازی سایپا عنوان کرده که در طرح پیش‌فروش اینترنتی محصولات خود، تعداد 50هزار دستگاه خودرو را به بازار عرضه کرد و این تعداد خودرو نیز توسط 50هزار نفر ثبت‌نام شد؛ برهمین‌اساس عدد 6میلیون نفر، نادرست است.

در این طرح، خریداران بنابر خودروی درخواستی، از 11 تا 19میلیون تومان به‌عنوان پیش‌پرداخت به‌حساب سایپا واریز کردند و عدد «هر نفر 25میلیون تومان» که در مطلب مذکور درج‌شده، صحیح نیست.

50هزار دستگاه خودرو، تولید حدود 20 روز گروه خودروسازی سایپا است؛ این موضوع که سایپا خودروهای تولید 9 سال را پیش‌فروش کرده، کاملاً اشتباه است.

سایپا عنوان کرده که درخصوص این مثال که مردم با همین مبالغ شرکت‌های بنز، ب‌ام‌و و... را بخرند و به‌صورت سینه‌خیز به ایران احضار کنند نیز حتماً مستحضرید که شرایط بین‌المللی و تحریم‌ها علیه ایران موجب شده شرکت‌های گوناگون خارجی اقدام به خروج از صنعت و اقتصاد ایران کنند؛ حال چگونه ممکن است شرکت‌های یادشده در مطلب مذکور حاضر به سرمایه‌گذاری در ایران و حضور در چرخه تولید و صنعت کشور شوند؟

باوجود غلط بودن مطلب مندرج در روزنامه جمهوری اسلامی که طی مطلبی با عنوان «اشتباه عجیب رسانه‌ها در مقایسه ارزش پیش‌فروش سایپا با بنز و تویوتا» در تین‌نیوز به آن واکنش نشان داده شد، در سال‌جاری خودروسازان بزرگ کشور به بهانه تحریم و با توجه به ممنوعیت واردات خودرو بازار را از همیشه انحصاری‌تر دیده‌اند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.