| کد خبر: 173518 |

◄ احتکار 160هزار خودرو توسط دو خودروساز بزرگ کشور

خودروسازان در تلاش‌اند تا از ورشکستگی خود به‌وسیله احتکار 160هزار خودرو جلوگیری کنند. امیر خجسته، رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی با اعلام این خبر گفت:

تین نیوز

خودروسازان در تلاش‌اند تا  از ورشکستگی خود به‌وسیله احتکار 160هزار خودرو جلوگیری کنند. امیر خجسته، رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی با اعلام این خبر گفت: این کار نوعی اختلاس است که با دلار دولتی ۴۲۰۰ تومانی قطعات خودرو را خریداری می‌کنند اما باقیمت دلار آزاد خودروها را به فروش می‌رسانند.

به‌گزارش تین‌نیوز به نقل از مهر، خجسته با تاکید براین‌که افراد رانت‌خوار مخالف شفافیت هستند، گفت: ایران‌خودرو و سایپا ۱۶۰‌هزار خودرو را احتکار کرده‌اند و به‌تازگی راضی شده‌اند که ۹۰‌هزار خودرو را وارد بازار کنند.

او گفت: شرکت‌های خودروساز باید به‌صورت شفاف اعلام کنند که چند هزار خودرو در انبارها دارند.

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی و اداری با تاکید براین‌که قوه مقننه و قوه قضائیه باید به شفافیت تن بدهند گفت: متاسفانه مجلس با مخالفت با طرح شفافیت آراء نمایندگان به شفافیت تن نداد. روند طولانی بررسی پرونده‌های فساد اقتصادی در قوه قضائیه هم نمایانگر مقاومت‌ها در برابر شفافیت است.

او ادامه داد: ۵۰۰۰ خودرو خارجی در یک قسمت و ۳۵۰۰ خودروی خارجی در قسمتی دیگر در سلفچگان شناسایی‌شده است.

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی و اداری گفت: وزیر صنعت در اولویت استیضاح بود، اما به دلایلی استیضاح ایشان به تاخیر افتاد. در ابتدای مهرماه استیضاح او در دستورکار قرار خواهد گرفت. رانت‌های مربوط به ثبت‌سفارش‌ها، واردات خودروهای خارجی و مشکلات بازار خودرو همه ناشی از عملکرد این وزارتخانه است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.