◄ سالگرد درخواست دولتی شدن شرکت واحد
تا پایان سال 1336 شرکت واحد تهران توسط 23شرکت خصوصی اداره میشد؛ اما با افزایش قیمت بلیت که بهدلیل زیاندهی شرکتهای خصوصی انجامشده بود، در خطوط مختلف نارضایتیهایی ایجاد شد و موجب تظاهرات گسترده دانشجویان شد که باعث شد ۱۳ شهریور ۱۳۴۶ شهردار تهران از دولت وقت خواست تا مدیریت شرکت را به دست بگیرد.
تا پایان سال 1336 شرکت واحد تهران توسط 23 شرکت خصوصی اداره میشد؛ اما با افزایش قیمت بلیت که بهدلیل زیاندهی شرکتهای خصوصی انجامشده بود، در خطوط مختلف نارضایتیهایی ایجاد شد و موجب تظاهرات گسترده دانشجویان شد که باعث شد ۱۳ شهریور ۱۳۴۶ شهردار تهران از دولت وقت خواست تا مدیریت شرکت را به دست بگیرد.
به گزارش تیننیوز به نقل از روزنامک، شرکتهای غیردولتی اتوبوسرانی تهران تلاش بسیار کردند که دولتی نشوند؛ ولی موفق نشدند مخصوصا که اقساط اتوبوسهای مرسدس بنزی را که دولت وارد کرده و دراختیار آنها گذاشته بود پرداخت نکرده بودند و برای افزایش بهای بلیت که یک ریال بود، دستاویزی بهعنوان «ادامه خط» و «خط فرعی» اختراع کرده بودند و به این بهانه از مسافر نیم ریال (ده شاهی) بیشتر میگرفتند.
دولت قرار بود که بهجای اموال شرکتهای خصوصی اتوبوسرانی، به آنها از سهام شرکت واحد بدهد که بالاخره این وعده عملی نشد. مدیران شرکتهای غیردولتی سابق دولت را متهم میکردند که به منظورهای سیاسی دست به ملی کردن شرکتهای آنها زده است و میخواهد بهاینترتیب کنترل رفتوآمد در شهر را به دست داشته باشد و از اعتصابات آینده جلوگیری کند.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.