| کد خبر: 172331 |

◄ پیشرفت 40 درصدی فاز دوم ساخت ترمینال فرودگاه ایلام

فرودگاه ایلام به‌طور رسمی مرز هوایی شناخته شد.

تین نیوز

مدیر فرودگاه ایلام، از ثبت رسمی فرودگاه شهدای ایلام به‌عنوان یک مرز هوایی در نشریه اطلاعات هوانوردی AIP خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، علی متانت با اعلام این خبر عنوان کرد: در سال 95 هیات وزیران فرودگاه ایلام را به‌عنوان فرودگاه مرز هوایی مصوب کرد و از آن زمان تاکنون تمام الزام‌های لازم شامل تجهیزات فنی و عملیاتی و تسهیلاتی چون گمرک، گذرنامه و بهداشت عمومی را فراهم کرده‌ایم.

مدیر فرودگاه ایلام، افزود: اکنون این فرودگاه به‌طور رسمی راه مجاز هوایی برای انتقال کالا و مسافر محسوب می‌شود و می‌تواند به‌عنوان کارگو در صادرات و واردات محصولات در استان نقش مهمی ایجاد کند.

متانت بابیان این‌که اکنون بیش از 70 سورتی پرواز هفتگی توسط شرکت‎های هواپیمایی آسمان، ماهان و ایران‌ایر در فرودگاه ایلام انجام می‌شود، از پیشرفت 40‌درصدی فاز دوم پروژه ساخت ترمینال بین‌المللی فرودگاه با زیربنای شش‌هزار مترمربع خبر داد و گفت: فاز نخست این پروژه با صرف 30‌میلیارد ریال اعتبار استانی به پایان رسیده و فاز دوم نیز از فروردین امسال شروع شده‌ است.

مدیر فرودگاه ایلام از افتتاح ترمینال بین‌المللی فرودگاه در سال آتی خبر داد و افزود: فاز دوم پروژه ساخت ترمینال بین‌المللی با بودجه 100‌میلیارد ریالی از محل اعتبارات شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در حال اجراست و عملیات نازک‌کاری، پارتیشن‌بندی، پوشش سقف، پوشش ضد حریق و تاسیسات را شامل می‌شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.