| کد خبر: 172077 |

صفی نیا تشریح کرد:

◄ پیشرفت 80‌درصدی پروژه‌های بهسازی فرودگاه

به زودی باند 29 راست مهرآباد افتتاح می‌شود.

تین نیوز

مدیرکل فرودگاه بین‌المللی مهرآباد، با اشاره به بهره‌برداری آزمایشی باند 29 راست و سیستم روشنایی این باند و نیز پست روشنایی باند 11 و 29 از افتتاح رسمی این پروژه‌ها با حضور وزیر راه و شهرسازی خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز نقل از روابط‌عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، میرسعید صفی‌نیا که از 13 دی‌ماه 96 مسئولیت اداره فرودگاه مهرآباد را برعهده‌گرفته است، به تشریح پروژه‌های آماده افتتاح و در دست اجرای این فرودگاه پرداخت و با اعلام این خبر توضیح داد: از اواخر سال 96 پروژه سیستم روشنایی باند 29 راست و پست روشنایی باند 11 و 29 را با همکاری اداره‌کل تجهیزات و سامانه‌های فرودگاهی و فرودگاه بین‌المللی مهرآباد به نتیجه رساندیم که اکنون با شرایط مناسب آماده بهره‌برداری است. در چند روز گذشته این پروژه به‌صورت آزمایشی افتتاح‌شده و راه‌اندازی رسمی آن هم‌زمان با حضور وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران انجام خواهد شد.

مدیرکل فرودگاه مهرآباد، افزود: پروژه روشنایی باند با زیرساخت‌های استاندارد فرودگاهی زودتر از زمان تعیین‌شده چهارماهه یعنی تنها در 50 روز به پایان رسید و توانستیم روشنایی باند را به طول 3989 متر به همراه 18 تاکسی وی و دو دستگاه پاپی (PAPI) عملیاتی کنیم.

وی همچنین عنوان کرد: برای بهره‌برداری استاندارد از باند 29 راست از اوایل مرداد تاکنون استریپ سازی این باند و باند 29 چپ را برای برطرف کردن موانع پروژه سیستم روشنایی انجام داده‌ایم که 70 درصد پروژه انجام‌شده و به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد. 30 درصد استریپ سازی نیز تا برطرف کردن کامل، نوتام شده و در آینده نزدیک رفع می‌شود.

مدیرکل فرودگاه مهرآباد همچنین با اشاره به تعویض موتورژنراتورهای 60 ساله فرودگاه افزود: با خرید چهار موتور ژنراتور هزار کیلوولتی جدید نیروگاه فرودگاه را به بهره‌برداری آزمایشی رسانده‌ایم که به‌زودی افتتاح رسمی می‌شود.

وی از بهره‌برداری رسمی پروژه لاین بندی برای زیباسازی کاهش ترافیک مقابل ترمینال‌های چهار و شش فرودگاه مهرآباد در هفته دولت خبر داد و گفت: با صرف 20 میلیارد ریال اعتبار، برای کاهش ترافیک سنگین در محوطه ترمینال‌های چهار و شش ساختمان قبلی اداره کل فنی را تخریب و 2500 مترمربع زمین آن را وارد مجموعه مهرآباد کردیم که با این طرح معضل ایستایی خودروها در این منطقه را حل کردیم.

صفی‌نیا همچنین از افتتاح رسمی فضاهای تجاری ترمینال‌های فرودگاه خبر داد و افزود: برای ارتقای خدمت‌رسانی و رضایتمندی بیشتر مسافران و مراجعان فرودگاه و با توجه به اینکه بر اساس دستورالعمل‌های ACI باید برای هر مسافر 15 مترمربع مساحت فرودگاهی داشته باشیم مراکز تجاری پراکنده در گوشه و کنار ترمینال‌ها را تجمیع و 2760 مترمربع فضا را آزادسازی کردیم. همچنین در ترمینال 2 با انتقال دفتر بریفینگ شرکت‌های هواپیمایی و با صرف 15 میلیارد ریال، مرکز تجاری را با مساحت 1350 مترمربع در آن محل راه‌اندازی کردیم که در روز عید قربان (31 مرداد) به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرکل فرودگاه مهرآباد از برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی سردکن 600 تنی فرودگاه در هفته دولت نیز خبر داد و گفت: این مهم باهدف بهبود وضعیت سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی و نیز سیستم تهویه مطبوع با صرف اعتباری بالغ‌بر 15 میلیارد ریال انجام‌شده است. همچنین با صرف 18 میلیارد ریال اعتبار سرویس‌های بهداشتی ترمینال‌ها دو، چهار و شش را بازسازی کرده‌ایم.

وی بابیان این‌که اخیرا در هفته کرامت، مرکز تسهیلات تاکسیرانان مهرآباد با صرف اعتباری بالغ‌بر چهار میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیده است، افزود: نوسازی و زیباسازی ترمینال 6 با تعویض سنگ کف و نمای سقف و نیز تغییر کف‌پوش قسمت خارجی ترمینال بااعتباری بالغ‌بر 25 میلیارد ریال به پیشرفت 60 درصدی رسیده و تا دو ماه دیگر به بهره‌برداری می‌رسد. هم‌چنین یکی دیگر از پروژه‌های مهم فرودگاه مهرآباد نصب شش دستگاه ایربریج و اجرای pier (راهروی ارتباطی بین ترمینال و ایربریج) در مقابل ترمینال‌های یک و دو است که بهمن‌ماه به بهره‌برداری خواهد رسید.

صفی‌نیا همچنین با اشاره به پیشرفت 40‌درصدی پروژه بازسازی ساختمان تکنیکال بلاک و ساختمان تسهیلاتی برج مراقبت گفت: این پروژه بااعتباری بالغ‌بر 25‌میلیارد ریال در دست اجراست و بهمن امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل فرودگاه مهرآباد با اشاره به شروع پروژه بهسازی و بازسازی ورودی ترمینال یک و بخشی از ترمینال دو، عنوان کرد: این پروژه تا پایان سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

صفی‌نیا مجموع اعتبار اختصاص‌یافته برای پروژه‌های بهسازی و بازسازی فرودگاه مهرآباد در سال 97 تاکنون را 150‌میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: اجرای این پروژه‌ها از ابتدای بهمن 96 شروع‌شده و 80‌درصد پیشرفت کرده است.

مدیرکل فرودگاه مهرآباد بابیان این‌که سال آینده پروژه نصب سیستم روشنایی باند 29 چپ و تاکسی‌وی‌های آلفا بااعتبار 300‌میلیارد ریال و نیز پروژه نصب سامانه ILS باند 29 راست انجام می‌شوند، افزود: با صرف اعتباری بالغ‌بر 200 میلیارد ریال در سال جاری نیز سوئیچینگ برج مراقبت فرودگاه مهرآباد به‌منظور ارتقای سطح خدمات ناوبری هوایی به بهره‌برداری می‌رسد.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.