| کد خبر: 171538 |

◄ روند توسعه قطارهای حومه‌ای کند است

امسال افتتاح مسیر جدیدی در حوزه قطارهای حومه‌ای اطراف تهران نداشته‌ایم. اما روند توسعه قطارهای حومه‌ای به‌ویژه در مسیرهای منتهی به تهران در سال‌های اخیر مثبت بوده و توانسته به میزان قابل توجهی از تردد خودروها در این مسیرها کم کند.

تین نیوز

با وجود نیاز کشور به توسعه قطارهای حومه‌ای در مسیرهای منتهی به کلان‌شهرها، روند توسعه این نوع از قطارهای مسافری به کندی انجام می‌شود.

به گزارش تین‌نیوز، مدیرکل راه‌آهن تهران در این‌باره به خبرنگار ما گفت: امسال افتتاح مسیر جدیدی در حوزه قطارهای حومه‌ای اطراف تهران نداشته‌ایم.

شاکری

رضا شاکری افزود: روند توسعه قطارهای حومه‌ای به‌ویژه در مسیرهای منتهی به تهران در سال‌های اخیر مثبت بوده و توانسته به میزان قابل توجهی از تردد خودروها در مسیرهای منتهی به تهران کم کند.

شاکری با اشاره به این‌که روزانه 700هزار خودرو در مسیرهای ورودی و خروجی به شهر تهران تردد می‌کنند، اضافه کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته روزانه به‌طور متوسط ۶۰ زوج قطار در ۱۲۰ مسیر ریلی در اطراف تهران و دیگر کلان‌شهرها مردم را جابه‌جا می‌کنند.

لازم به توضیح است که بر اساس اهداف توسعه پایتخت در وزارت راه‌وشهرسازی تا سال ١٤٠٠ متناسب با رشد جمعیت استان تهران، حداقل 50درصد سفرهای حومه‌ای این شهر باید از طریق ریل صورت بگیرد.

همچنین در حال حاضر در مسیر حومه‌ای تهران به‌عنوان پرمسیرترین خطوط حومه‌ای کشور: خطوط تهران-پیشوا، تهران-گرمسار، قرچک، تهران- کرج، تهران-اسلام‌شهر-پرند، تهران-فیروزکوه، تهران-پاکدشت وجود دارند. در استان قم نیز قطار حومه‌ای قم-جمکران به ارائه سرویس در این مسیر ریلی می‌پردازد. به‌طور کلی قطارهای حومه‌ای در استان‌های البرز، قزوین، قم، آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، خوزستان، لرستان، مازندران و گلستان فعال هستند.

قطار حومه‌ای برقی تهران-اندیشه و نیز پروژه برقی حومه‌ای تبریز-سهند و تهران-پردیس توسط شرکت عمران شهرهای در حال ساخت است. همچنین قرار است مسیر حومه‌ای تهران-کرج تا پایان سال جاری چهارخطه شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.