| کد خبر: 171365 |

◄ 700 اتوبوس خطوط BRT به فیلتر دوده نیاز دارند

برای واردات فیلتر دوده به کشور احتمالا مشکلی وجود ندارد. خودروساز تعهد کرده که فیلتر دوده را تامین کند و انتظار می‌رود شرایط موجود مانعی در برابر نصب فیلتر دوده بر روی اتوبوس‌ها ایجاد نکند.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی شهر تهران از اهتمام این بخش از حمل‌ونقل عمومی به منظور معاینه‌فنی اتوبوس‌ها پیش از مهرماه به دستور معاون حمل‌ونقل شهردار تهران خبر داد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، پیمان سنندجی به موضوع امروز جلسه کمیته فنی شرکت اتوبوسرانی اشاره کرد و گفت: در این جلسه که تمامی مدیران خطوط اتوبوسرانی  شهر تهران حضور داشتند موضوع کاهش آلودگی هوا و معاینه‌فنی اتوبوس‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

به گفته وی، همه ساله پیش‌بینی‌ها برای معاینه‌فنی خودروهای عمومی در نیمه دوم سال و با شروع فصل سرما انجام می‌شد اما امسال بنا بر بخشنامه ابلاغی از سوی معاونت حمل‌ونقل شهردار تهران از تیر ماه این کار آغاز شده که معاینه‌فنی خودروها از مهم‌ترین بخش‌ها است. موظف شدیم همه اتوبوس‌ها قبل از شروع فصل وارونگی هوا را مورد بررسی قراردهیم.

سنندجی یادآور شد: امروز سامانه 3 اتوبوسرانی بررسی شد که دارای دو خط است یکی از پایانه خاوران به پایانه علم و صنعت و دیگری از پایانه علم وصنعت به پایانه بیهقی، که خوشبختانه بیش از 98 درصد از اتوبوس‌های این سامانه در دو بخش خصوصی و عمومی دارای برگه مجاز معاینه‌فنی هستند که جای تقدیر دارد.

وی در ادامه با بیان این مطلب که بیش‌ترین مردودی اتوبوس‌ها در معاینه‌فنی خلاصه در شیشه‌های شکسته و لاستیک شده است، افزود: اتوبوس‌های عمومی شهر تهران به دلیل پایش مستمر از سوی مرکز فنی شرکت، به لحاظ آلودگی به جایگاه پنجم خودروهای با سوخت دیزل رسیده و به این ترتیب اکثر اتوبوس‌های ما دارای برگه مجاز معاینه‌فنی هستند.

سنندجی به موضوع فرسودگی اتوبوس‌های شهر تهران پرداخت و گفت: شرکت اتوبوسرانی شهر تهران اهتمام جدی دارد تا خودروهای این بخش از حمل‌ونقل عمومی سهم حداقلی از آلودگی هوا را داشته باشند.

مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی شهرداری تهران با اشاره به ضرورت نصب فیلتر دوده بر روی اتوبوس‌های دیزلی، تصریح کرد: باید 700 دستگاه از اتوبوس‌های B.R.T فعال در خطوط خود را به فلیتر دوده مجهر بکنیم. همه کارها انجام شده و برابر نامه اداره استاندارد خودروسازانی که به شرکت واحد اتوبوسرانی اتوبوس فروخته‌اند موظف به تامین این تعداد فیلیتر دوده برای نصب بر روی تولیدات خود هستند.

به گفته سنندجی، اقدامات خوبی برای نصب فیلتر دوده بر روی اتوبوس‌ها انجام شده و امید می‌رود موضوع فلیتر دوده برای همیشه و به زودی حل و فصل شود.

مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی در پاسخ به این سوال که با شروع تحریم‌ها آیا واردات فلیتر دوده به کشور با مشکل جدیدی همراه نخواهد شد، افزود: برای واردات فیلتر دوده به کشور احتمالاً مشکلی وجود ندارد. خودروساز تعهد کرده که فیلتر دوده را تامین کند و انتظار می‌رود شرایط  موجود مانعی در برابر نصب فیلتر دوده بر روی اتوبوس‌ها ایجاد نکند.

وی خاطرنشان کرد: 50 دستگاه از اتوبوس‌های B.R.T، ما به فیلتر دوده مجهز هستند. قیمت نصب هر فلیتر دوده به همراه خدمات بین 40 تا 60 تومان برآورد شده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.