| کد خبر: 171233 |

◄ 80 تا 90 درصد از دوربین‌های ترافیکی کار نمی‌کنند

حدود ۸۰ تا ۹۰ درصد دوربین‌های کنترل ترافیک راه‌ها خراب هستند.

تین نیوز

حدود ۸۰ تا ۹۰ درصد دوربین‌های کنترل ترافیک راه‌ها خراب هستند.

مهرداد تقی‌زاده‌ بهجتی، معاون حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی با اعلام این مطلب گفت: پایش تصویری از اهمیت بالایی برخوردار است به همین منظور پیشنهاد می‌شود که دوربین‌های کنترل ترافیک را به پیمانکاران بخش‌خصوصی بسپاریم.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، تقی‌زاده‌بهجتی در نشست کمیسیون ایمنی و سوانح استان البرز درخصوص خرید و نصب دوربین‌های کنترل سرعت، گفت: در جاده‌ها نیز این مشکل وجود دارد که با ارائه این سیستم به بخش‌خصوصی می‌شود شاهد کاهش آمار تصادفات بود.

او با بیان اینکه در  البرز طی چهارماهه اول امسال تعداد تلفات سوانح افزایش داشته بیان کرد: آمار سوانح منجر به مرگ در کشور ۵ درصد افزایش‌یافته؛ اما این آمار  در استان البرز حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد بود. مسئولان مربوطه باید در کمیته کشوری حضور یابند و آمار و توضیحات خود را در این رابطه ارائه کنند.

تقی‌زاده‌ بهجتی بابیان اینکه باید در راستای کاهش آمار تصادفات منجر به مرگ ترافیکی و غیره ترافیکی اقدام شود، خاطرنشان کرد: آمار تصادفات غیر ترافیکی در استان البرز به‌قدری پایین است که می‌توان آن را با آمار ترافیکی ادغام کرد.

به گفته او در بخش سوانح جاده‌ای تاکنون آمار تلفات موردنظر بوده است اما حالا آمار مجروحین نیز موردتوجه و بررسی قرار می‌گیرد و باید نسبت به کاهش سوانح منجر به مجروحیت نیز اقدام کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی بابیان اینکه استان‌ها باید مطالبات خود را ارائه کنند و در راستای تحقق آن پیگیری داشته باشند، تصریح کرد: اگر کشوری توانسته در کاهش آمار تلفات اقدام کند، حتماً هزینه‌های خوبی در آن حوزه تخصیص داده‌شده است.

او همچنین بر لزوم پایش راه‌ها و محورهای استانی تأکید کرد و ادامه داد: البرز یکی از استان‌های عبوری است که تعداد زیادی از خودروها از آن عبور می‌کند؛ این استان به مشاور ترافیکی احتیاج دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: باید هدف‌گذاری‌های خود را بر روی صفر شدن آمار مجروحیت و تلفات بگذاریم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.