| کد خبر: 170981 |

◄ مردم فعلاً خودرو نخرند

به‌دنبال افزایش نرخ ارز در بازار غیررسمی در چند روز اخیر، حباب قیمت‌ها در بازار خودرو نیز بزرگ‌تر شده است. این درحالی است که قیمت‌های فعلی غیرواقعی است و باید کاهش یابد.

تین نیوز

دولت باید به‌جای ارائه ارز ارزان‌قیمت ۴۲۰۰ تومانی، با راه‌اندازی بازار ثانویه قیمت‌ها را در بازار ارز غیررسمی متعادل کند.

سعید موتمنی بابیان این مطلب تصریح کرد: متأسفانه شاهد بودیم که بسیاری از شرکت‌ها، کالاهای واردشده با ارز ۴۲۰۰ تومانی را با نرخ آزاد فروختند؛ بنابراین مهم‌ترین اقدام در این شرایط،  ارز برای کاهش و واقعی سازی قیمت ارز در بازار غیررسمی است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، موتمنی گفت: به‌دنبال افزایش نرخ ارز در بازار غیررسمی در چند روز اخیر، حباب قیمت‌ها در بازار خودرو نیز بزرگ‌تر شده است. این درحالی است که قیمت‌های فعلی غیرواقعی است و باید کاهش یابد.

او بابیان اینکه نرخ واقعی دلار بین ۷ تا ۸ هزار تومان است، خاطرنشان کرد: امیدواریم دولت هرچه زودتر بازار ثانویه ارز را راه‌اندازی کند تا قیمت دلار در بازار غیررسمی کاهش‌یافته و به نرخ واقعی خود برسد.

رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودروی تهران ادامه داد: کاهش نرخ ارز در بازار غیررسمی تأثیر مثبتی بر قیمت سایر کالاها داشته و مطمئناً شاهد افت قیمت خودرو در بازار و کوچک‌تر شدن حباب قیمتی این محصولات خواهیم بود.

او افزود: قیمت فعلی خودروها غیرواقعی و حبابی است و باید کاهش یابد ضمن‌ آنکه در عمل خرید و فروشی نیز در بازار انجام نمی‌شود زیرا مردم آگاه هستند و می‌دانند که قیمت‌های فعلی واقعی نیست و اقدام به خرید نمی‌کنند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.