| کد خبر: 170899 |

فضای امنیتی بازار همزمان با افزایش بی‌سابقه دلالان ارز

در ساعات اولیه امروز نرخ هر دلار آمریکا با کاهش اندک نسبت به روز گذشته در محدوده ۱۰ هزار و هفتصد تا 11هزار تومان خرید و فروش می‌شود.

تین نیوز

در ساعات اولیه امروز، نرخ هر دلار آمریکا با کاهش اندک نسبت به روز گذشته در محدوده ۱۰ هزار و هفتصد تا 11هزار تومان خرید و فروش می‌شود.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایلنا از خیابان فردوسی و منوچهری، در روزهای اخیر هر دلار آمریکا نرخ پنج رقمی را تجربه می‌کند که در طول تاریخ اقتصادی ایران بی‌سابقه است.اما آنچه مهم است، وجود اختلاف نظر در مورد سر منشا و آبشخور این نوسانات است. ب

سیاری از  کارشناسان اقتصادی و کنش‌گران این حوزه با تاکید بر عوامل داخلی، مولفه‌هایی مانند حجم نقدینگی، سوء مدیریت، دست‌های پنهان داخلی برای رانت جویی،.... را دلیل این نابسامانی ارزی مطرح می کنند.درحالی که اکثر مسولین به عوامل خارجی و نظریه توطئه متوسل می‌شوند.

اما آنچه برای آحاد جامعه مهم است فارغ از ریشه این تحولات، تاثیر آن بر دیگر متغیرهای اقتصادی مانند تورم است که موجب ایجاد اظطراب در مردم شده است و اکنون این نوسانات موجب افزایش سوداگران یا دلالان در بازار آزاد ارز شده است.

براساس آخرین مشاهدات امروز (حدود ساعت 12 ظهر) تعداد ماموران نیروی انتظامی در خیابان فردوسی و منوچهری به عنوان یکی از مراکز عمده تجمع دلالان، افزایش داشته و از هرگونه تجمعی در مقابل صرافی‌ها و پیاده‌روها ممانعت به عمل می‌آید. همچنین در ساعات اولیه امروز نرخ هر دلار آمریکا با کاهش اندک نسبت به روز گذشته در محدوده 10 هزار و هفتصد تا 11 هزار تومان خرید و فروش می‌شود.

همچنین نرخ هر یورو در بازار آزاد در بازه قیمتی ۱۲هزار و پانصد تومان تا ۱۳ هزار تومان مبادله می شود.

در سوی دیگر بازار، قیمت سکه پس از چند روز، وارد رژیم کاهشی شد. به طوری که قیمت هر قطعه سکه تمام با تصویر با کاهش ۱۵ هزار تومانی نسبت به روز گذشته، شاهد قیمت ۴ میلیون و سیصد و پنجاه هزارتومان بود.

همچنین قیمت هر قطعه نیم سکه بهار آزادی در محدوده ۲ میلیون و پنجاه هزار تومان تا ۲ میلیون و صدوشصت هزار تومان است.قیمت هر قطعه ربع سکه در بازه قیمتی ۱ میلیون و پنجاه هزار تومان تا ۱ میلیون و صد هزار تومان خریدوفروش می شود.

مشاهدات نشان می دهد که افزایش بی سابقه ای در تعداد دلالان در بازار آزاد ایجاد شده است به طوری که از خیابان منوچهری تا چهارراه استانبول حضور پررنگی دارند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.