| کد خبر: 170719 |

◄ افزایش لحظه‌ای قیمت خودرو داخلی و سکوت عجیب سازمان حمایت

ظرف دو سه روز گذشته خودروهای داخلی بین 10 تا 15 درصد رشد قیمت داشته‌اند. به طور مثال سواری 405 که ده روز پیش 36 میلیون تومان خرید و فروش می‌شد امروز حدود 48 میلیون تومان معامله شد.

تین نیوز

رئیس انجمن فروشندگان خودرو کشور از لحظه‌ای شدن افزایش قیمت خودروهای تولید داخل خبر داد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، سعید موُتمنی با اشاره بالا رفتن 30 درصدی قیمت خودرو تولید داخل از فروردین ماه سال جاری، گفت: افزایش قیمت محصولات داخلی خودرو لحظه‌ای شده و سازمان حمایت از تولید و مصرف کندگان نیز سکوت پیشه کرده است.

به گفته وی، ظرف دو سه روز گذشته خودروهای داخلی بین 10 تا 15 درصد رشد قیمت داشته‌اند. به طور مثال سواری پژو 405 که ده روز پیش 36 میلیون تومان خرید و فروش می‌شد حدود 48 میلیون تومان معامله می‌شود.

موُتمنی به قیمت هفتاد میلیون تومانی پژو 207، ظرف ده روز پیش اشاره کرد و گفت: این مدل خودرو در بازار خودرو روز گذشته 90 میلیون تومان به فروش رسید.

رئیس انجمن فروشندگان خودرو کشور، دلیل اصلی این اتفاق را فروش تکی خودرو از سوی شرکت ایران خودرو و پارس خودرو عنوان کرد و افزود: این دو سرکت حدود 20 روز است که از فروش خودرو به تعداد مورد نیاز خودداری کرده‌اند.

وی سودهای 20 میلیون تومانی در فروش تکی خودرو را یکی از علل این اقدام خودروسازان عنوان کرد و تصریح کرد: سود بیشتر مانع از عرضه خودرو به متقاضیان شده و بازار را بیش از گذشته آشفته کرده است.

موُتمنی یادآور شد: تنها دو شرکت یاد شده اقدام به فروش تکی خودرو کرده‌اند و سایر خودروسازان به مانند گذشته محصولات خود را به موقع تحویل متقاضیان می‌دهند.

رئیس انجمن فروشندگان خودرو خاطرنشان کرد: چگونگی رسیدن خودرو به نمایندگی‌ها برای ما روشن نیست. در این بین خودروهای با قیمت زیر 30 میلیون در نمایندگی‌ها با 10 تا 15 میلیون و خودروهای بالای 45 میلیون نیز با 30 میلیون افزایش قیمت به متقاضیان فروخته می‌شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.