| کد خبر: 168265 |

رییس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران:

لزوم برخورد تاکسیرانی با رانندگانی که بیش از نرخ مصوب کرایه می‌گیرند

رییس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه افزایش نرخ کرایه ها در تهران 12.5 درصد بوده است گفت: تاکسیرانی موظف به اعمال نظارت بر نرخ های مصوب است و باید با تخلف ها برخورد قانونی انجام دهد.

تین نیوز

رییس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه افزایش نرخ کرایه ها در تهران 12.5 درصد بوده است گفت: تاکسیرانی موظف به اعمال نظارت بر نرخ های مصوب است و باید با تخلف ها برخورد قانونی انجام دهد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، محمد علیخانی، درباره دریافت کرایه تاکسی بیش از نرخ مصوب توسط برخی رانندگان تاکسی، گفت: اگر گزارشی درخصوص افزایش بی رویه نرخ کرایه های تاکسی در خطوطی به شورا ارسال شود قطعا پیگیری خواهیم کرد.

وی افزود: افزایش نرخ کرایه های تاکسی به طور متوسط 12.5 درصد است و سازمان نظارت بر تاکسیرانی موظف است بر افزایش نرخ کرایه های تاکسی نظارت اعمال کند و در صورت مشاهده تخلف باید طبق آیین نامه ها و ضوابط موجود که مصوبه شورا است برخورد قانونی انجام شود.

وی ادامه داد: اگر گزارشی از افزایش خارج از حد تعیین شده در خطوط تاکسیرانی به شورا ارسال شود برخورد قانونی انجام خواهد شد. هرچند که افزایش 12.5 درصد مصوب میانگین است اما افزایش بیش از 15 درصد در خطوط نداریم. درحقیقت در خطی 8 درصد و در خط دیگری 15 درصد افزایش داشته ایم.

وی تاکید کرد: تعیین عدد 12.5 درصد برای افزایش بر اساس کارشناسی هایی بوده که قبلا انجام شده است. درحال حاضر نیز نظارت بر عهده تاکسیرانی است و باید با متخلفین برخورد قانونی کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • تاکسيمترکاران دیمی پایتخت ایران 0 0

    وی ادامه داد: ... درحقیقت در خطی 8 درصد و در خط دیگری 15 درصد افزایش داشته ایم.

    خیلی آشکار سه دستگاه داخلی میان خود جهت تعیین و ابلاغ تخریب نرخ کرایه تاکسی در تهران که هرساله باید در اسفند ماه به عنوان عیدی شب عید تاکسیرانان مانند همه مردم ایران افزایش عیدی داشته باشند همیشه شهرداری و شورایش و فرمانداریشان از دی ماه تا خرداد 6 ماه با کرایه تاکسیرانان درون دستگاه های خودشان بازی می کنند!

    اما هر سه دستگاه بطور سنتی فاقد آگاهی لازم به جزئیات امر و فاقد کفایت و حساسیت لازم بوده اند.
    زیرا نمی دانند مفهوم و نتایج افزایش میانگین 8 و 15 و 20 درصد پس از گذشت 2 ، 3 سال همین اوضاع نابسامان و اجحاف توأم به مسافر و راننده میشود و بدنامی روزافزون تاکسيرانی.
    الآن هیچ مسئولی نمی داند چندین خط وجود دارند که با شرايط و مختصات مشابه ولی یکی به همین دلیل اعمال درصد های من درآوردی فاقد فرمول قابل اعلام و بیان و فاقد اعلام مسیر های معین رفت و برگشت فاقد انطباق با مسیر واقعی جاری ، ولی با اختلاف نرخ فاحش ده بیست و سی درصد!
    50 تومان اشتباه تعیین و تحمیل کرایه یعنی 200 تومان در یک ساعت و همان صدهزار تومان اختلاف درآمد در يک ماه و در حاليکه طی سالها تداوم محاسبات دیمی مرسوم در تاکسیرانی شهرداری تهران و بینظارتی فرمانداری استانی و وزارت کشور که فقط هزینه تبلیغات 6 ماه تعویق عیدی و افزایش درآمد شب عید تاکسيرانان بین دستگاه ها از بیت المال از بخش عمده مانده عایدات مربوط به تاکسیرانان هم بيشتر می شود از سوی دیگر نمی دانند با 50 تومان خطای محاسبه کرایه تاکسی بعد دو سال همین است که سیل و و خیل شخصی و تاکسی که مشاهده می کنیم به اینگونه خطوط هجوم و حمله دارند