| کد خبر: 167787 |

چرا شرکت ساخت مترو نمی‌تواند خط 7 را مدار بهره‌برداری بازگرداند؟

◄ بازگشت دوران وعده‌های ناکام در ساخت مترو

اوایل سال 96 بود که خط 7 مترو تهران با 813 روز تاخیر، با عجله و ناقص توسط شهردار وقت و معاونان وی افتتاح شد.

تین نیوز

اوایل سال 96 بود که خط 7 مترو تهران با 813 روز تاخیر، با عجله و ناقص توسط شهردار وقت و معاونان وی افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز معاون پیشین حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران، جعفر تشکری هاشمی، در 8 اردیبهشت 93 از افتتاح خط 7 مترو خبر داده و گفته بود بخشی از این خط به طول 12 کیلومتر شامل 10 ایستگاه در سال 93 به بهره‌برداری می‌رسد.

با گذشت 27 ماه از این وعده، مدیریت سابق شهرداری، به فاصله کمتر از 3 ماه تا اتمام مدیریت شهر تهران، بخشی از خط 7 مترو را افتتاح کرد. مترو خط 7 با همه کمی و کاستی‌ها 18 خرداد سال 96 بدون این‌که توجهی به حفظ ایمنی مسافران آن صورت بگیرد  توسط محمدباقر قالیباف افتتاح شد. با انتخاب اعضای شورای شهر پنجم، در همان روزهای نخست اعضای شورا اعلام کردند خط7 مترو به دلیل نبود تجهیزات ایمنی در آن باید تعطیل شود.

شورای شهر پنجم با آغاز به‌کار در روزهای پایانی تابستان 96 در اولین اقدام خود، خط 7 مترو تهران را از مدار بهره‌برداری خارج کرد و وعده داد که مدیریت شهری تا پیش از پایان سال کار تجهیز این خط را به پایان رسانده و آن را آماده بهره‌برداری می‌کند.

سوال اکثر رسانه‌ها به محض روی کار آمدن محمدعلی نجفی به عنوان شهردار تهران این بود که مترو خط 7 چه زمانی آماده بهره‌برداری خواهد شد؛ بیشتر این سوالات نیز به این پاسخ منجر می‌شد که اگر بودجه لازم تامین شود تا پایان سال.

این روزها اما، با گذشت قریب به 90 روز از وعده ارائه شده از سوی مدیریت وقت شهری و شرکت ساخت مترو؛ خبری از راه‌اندازی خط 7 مترو نیست و شهردار تهران نیز دو روز پیش اعلام کرده که  خط 7 مترو اوایل مهرماه افتتاح خواهد شد.

این تاخیر که بر عهده شرکت ساخت مترو (قطارهای شهری تهران و حومه) یا شهرداری و یا هر سه که باشند، یک نکته ظریف را به دنبال دارد آن هم تداعی وعده دادن‌های مدیریت شهری گذشته در اذهان است که موجبات بی اعتمادی شهروندان به مسئولان شهری را فراهم می‌سازد.

خط ۷ یک خط درون شهری به طول ۲۷ کیلومتر با ۲۳ ایستگاه است.

این خط که عمیق‌ترین خط متروی تهران است از شهرک امیرالمؤمنین (قصر فیروزه) و در کنار ورزشگاه تختی در جنوب شرقی تهران آغاز شده و پس از طی مسیر شرقی- غربی و تقاطع با خط یک در ایستگاه متروی میدان محمدیه، از ایستگاه بریانک به سمت شمال متمایل می‌شود و در ایستگاه متروی شهید نواب صفوی با خط دو، در ایستگاه متروی توحید با خط چهار و در ایستگاه متروی دانشگاه تربیت مدرس با خط ۶ تقاطع خواهد داشت و سپس در امتداد بزرگراه چمران ادامه پیدا می‌کند و پس از عبور از کنار برج میلاد، وارد میدان صنعت در شهرک غرب گردیده و در انتها به میدان کتابدر سعادت آباد می‌رسد.

تعطیلی مترو خط 7 به این دلیل اتفاق افتاد که گفته می‌شد سیستم سیگنالینگ آن فعال نبوده و رفت و آمد قطارها از طریق دستی کنترل می‌شده است که تجهیز آن نیازمند بودجه‌ای بالغ بر 14 میلیارد تومان اعتبار است. 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    با به مدیریت شهوی قبلی اعتماد داشتیم!
    مدیریتی که روز شمار میگذاشت!
    درضمن ، اولین اقدام این گروه جدید خرید تبلت و ماشین بود