| کد خبر: 161844 |

مدیرعامل مترو عنوان کرد:

◄ نزدیک شدن به مراحل پایانی مناقصه 630 واگن مترو

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران از نزدیک شدن به مراحل پایانی مناقصه 630 واگن به منظور افزایش ظرفیت قطار شهری، خبر داد.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران از نزدیک شدن به مراحل پایانی مناقصه 630 واگن به منظور افزایش ظرفیت قطارهای شهری، خبر داد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، فرنوش نوبخت با اشاره به حداقل یک سال زمان مورد نیاز تا اضافه شدن این تعداد واگن به مترو تهران، اظهار کرد: تلاش شده تا با کاهش سرفاصله قطارها به 4 دقیقه که زمان بسیار خوبی است از بار ترافیک مسافر حاضر در مسیر بکاهیم.

وی در ادامه سخنان خود با تاکید بر 1724 اعزام قطار در خطوط 5‌گانه مترو طی یک روز، افزود: روزانه ما 47 هزار و 237 کیلومتر، سیر ناوگان مترو است که با ظرفیت‌سازی در 4 ماه گذشته در حالت عادی 3 میلیون ودویست هزار نفر  توسط مترو جابه‌جائی صورت می‌گیرد.

نوبخت به پرداختن شرکت بهره‌برداری مترو به اقتصاد مهندسی در 4 ماه اخیر اشاره کرد و گفت: کارهای خوبی در این بخش دیده شده و به نظر می‌رسد جز در ساعات پیک، مشکل خاصی در جابه‌جائی مسافر در مترو به چشم نخورد.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران با اشاره به کمبود 2000 هزار واگن در مترو تهران، خاطرنشان کرد: با همراهی خوب واگن‌سازی تهران قطارهای موجود اورهال شده و به ناوگان حمل مسافر بازگردانده می‌شوند و در خصوص تعمیر و نگهداری واگن‌ها مشکلی وجود ندارد.

نوبخت به برنامه‌ریزی دقیق به منظور ارائه خدمات مطلوب در روزهای منتهی به فروردین ماه، اظهار کرد: در حال برنامه‌ریزی برای افزایش حرکت قطارها هستیم تا علیرغم کمبود واگن، از ازدحام مسافر در ایستگاه‌ها کاسته شود.

 

وی تصریح کرد: کاهش مجدد فاصله حرکت قطارها در خطوط یک و دو و استفاده حداکثری در خط چهار مترو برای خدمت رسانی بیشتر به شهروندان در اسفندماه  صورت می ‌گیرد.

نوبخت با تأکید بر استفاده حداکثری از توان مترو برای سرویس‌دهی مناسب به مسافران در ماه پایانی سال، گفت: با نزدیک شدن ایام نوروز سفرهای درون شهری افزایش پیدا می‌کند و شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه از ابتدای اسفند به منظور رفاه حال شهروندان و مسافران، در خطوط یک و دو فاصله حرکت قطارها را از 4 و نیم دقیقه به 4 دقیقه کاهش داد.

وی با بیان اینکه خط یک متروی تهران حجم بالایی از مسافران را جابه‌جا می‌کند و در ایستگاه‌های شهید بهشتی، دروازه دولت و امام خمینی (ره) با خطوط دیگر دارای ایستگاه تقاطعی است، افزود: روزانه 20 حرکت مسافری به این خط افزوده شده تا در حد امکان خدمات بهتری به مسافران داده شود.

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه در بخش دیگری از سخنان خود، ابراز داشت: در پنجشنبه و جمعه آخر سال به منظور زیارت اهل قبور؛ مسافران خط یک متروی تهران افزایش زیادی پیدا می‌کند که با کاهش فاصله حرکت قطارها در تلاش هستیم تا شهروندان را به استفاده از این حمل و نقل عمومی ایمن و پاک بجای استفاده از خودرو شخصی ترغیب کنیم تا کمی از بار ترافیکی سنگین این روزها کاسته شود.

نوبخت به افزایش سرویس دهی در خطوط 2 و 4 متروی تهران نیز اشاره و خاطرنشان کرد: در ماه پایانی سال، روزانه 10 حرکت مسافری به خط 2 متروی تهران افزوده شده است ضمن آنکه در خط چهار 14 حرکت در روزهای عادی و 10 حرکت در روزهای پنجشنبه بیش از گذشته انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران خاطرنشان کرد: استفاده حداکثری از ظرفیت خطوط موجود و ارتقا کیفیت خدمات به شهروندان گرامی از اولویت‌های شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه است و امید است تا با تلاش‌های انجام گرفته و اعمال این تغییرات، شاهد کاهش ازدحام جمعیت به ویژه در ایستگاه‌های تقاطعی در روزهای پایانی سال باشیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.