| کد خبر: 159366 |

علی امام اعلام کرد؛

◄ پیگیری مطالعات احداث خطوط سریع السیر مترو

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) از پیگیری مطالعات مربوط به احداث خطوط اکسپرس ( سریع السیر) مترو خبر داد.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) از پیگیری مطالعات مربوط به احداث  خطوط اکسپرس ( سریع السیر)  مترو خبر داد.

علی امام با اعلام این خبر توضیح داد: مطالعات مربوط به احداث خطوط اکسپرس مترو تهران که از گذشته جزو برنامه های افق 20 ساله حمل و نقل ریلی پایتخت بوده است، در حال پیگیری است تا به محض آماده شدن و در صورت تایید مدیریت شهری، عملیات اجرایی آن در دستور کار قرار گیرد.

وی در این باره تشریح کرد: در طرح جامع توسعه حمل‌و‌نقل ریلی پایتخت مصوب سال 1385، چهار خط مترو اکسپرس و 5 خط قطار سبک شهری (LRT) دیده شده است که در حال حاضر مطالعات مربوطه به 2 خط اکسپرس مترو در اولویت  قرار دارد؛ پیش فرض اولیه آن است که این 2 خط با تمام خطوط موجود مترو ایستگاه تبادلی خواهند داشت و به ازای هر 4 کیلومترمسیر، یک ایستگاه برای پیاده و سوار شدن مسافر در نظر گرفته می شود.

براساس گزارش  روابط عمومی و بین‌الملل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه ( مترو) خطوط سریع السیر از زیر خطوط دیگر رد شده و به همین جهت تونل‌های آن در عمق بیشتری حفر خواهد شد. مطالعات اولیه برای امکان سنجی احداث خطوط سریع‌السیر در 2 مسیر، یکی از میدان صادقیه تا پاکدشت و دیگری از بزرگراه شهید بابایی تا اسلامشهر در حال انجام است. در صورت راه اندازی خطوط اکسپرس و همچنین تکمیل خطوط 6 و 7 می توان امیدوار بودسهم مترو از حمل و نقل عمومی در مرحله نخست حدود 2 میلیون نفر افزایش یافته و به مرز 25 درصد برسد.

البته احداث خطوط مترو شهرهای اقماری که جزو تعهدات دولت است، میزان جابجایی مسافران از طریق خطوط ریلی درون شهری را به مراتب افزایش خواهد داد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.