| کد خبر: 160735 |

◄ موافقت مجلس با تامین 15 درصد طرح های ریلی از صندوق توسعه ملی

در مورد حمایت از حمل‌ونقل ریلی، مجلس گام مهمی در این زمینه برداشت و اجازه ورود 7 میلیارد فاینانس به راه‌آهن داد که 15 درصد آن پس از طی مراحل قانونی از صندوق توسعه ملی گرفته می‌شود.

تین نیوز

در ادامه حمایت از حمل ونقل ریلی که ضرورت آن در روزهای اخیر به دلیل آلودگی های شدید آب وهوایی- به ویژه در کلان شهرها- نمود بیشتری داشته است، مجلس نیز تحرکاتی در حمایت از این صنعت نوپا داشته است.

به گزارش تین نیوز، در جریان بررسی لوایح بودجه 97، نمایندگان در خانه ملت نسبت به حمایت از حمل ونقل ریلی درخواست های خود را ارائه داده بودند که مجموع تلاش و پیگیری ها منجر شد ۷ میلیارد تومان فاینانس به راه آهن اختصاص یابد.

نمایندگان مجلس در واقع با تامین سهم ۱۵ درصدی طرح های ریلی از صندوق توسعه ملی که قرارداد تامین مالی خارجی (فاینانس) آنها منعقد شده، موافقت کردند.

لازم به ذکر است که در جریان رسیدگی به بخش درآمدی لایحه بودجه 97  با بند الحاقی 2 تبصره 4 لایحه بودجه با 171 رأی موافق، 13 رأی مخالف و یک رأی ممتنع از مجموع 226 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

نمایندگانی مثل حسن خسته بند عضو کمیسیون عمران، محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس، رمضانعلی سبحانی فر عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، سید هادی بهادری عضو کمیسیون عمران و ناصر موسوی لارگانی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس به صورت مشخص و پیگیر از توسعه حمل ونقل ریلی تمام قد دفاع کردند.

رییس مجلس شورای اسلامی هم در جریان تصویب این مصوبه ضمن تشکر از کمیسیون تلفیق و نمایندگان به خاطر بررسی طولانی لایحه بودجه گفت: تا اینجای کار مصوبات مهمی در نیمه بخش درآمدی گزارش کمیسیون تلفیق درباره لایحه بودجه سال 97 داشته ایم. در مورد راه آهن که فکر می کنم مجلس گام مهمی در این زمینه برداشته است و اجازه ورود 7 میلیارد فاینانس به راه آهن داد که 15 درصد آن پس از طی مراحل قانونی از صندوق توسعه ملی گرفته می شود.

وی تأکید کرد: این گشایش بزرگی در زمینه حمل ونقل ریلی  کشور ایجاد می کند که بهره برداری از آن بستگی به همت و اراده دولت دارد.

لاریجانی ادامه داد: امیدوارم سال آینده بخش های مختلف کشور از نظر دسترسی به سیستم ریلی توسعه یابند و مشکلات کشور در این زمینه حل شود.

رییس جمهور نیز در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران از حمایت های صورت گرفته در دولت دوازدهم به بخش حمل ونقل با اتکا به بخش ریلی یاد کرد و نسبت به توسعه صنعت حمل ونقل ابراز امیدواری کرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.