| کد خبر: 157951 |

◄ پیشنهاد بنزین گرانتر برای تهران؛ مثلا ۱۶۵۰ تومان

سخنگوی کمیسیون شوراها پیشنهاد شهرداری تهران درباره کاهش آلودگی هوا را تشریح کرد.

تین نیوز

سخنگوی کمیسیون شوراها پیشنهاد شهرداری تهران درباره کاهش آلودگی هوا را تشریح کرد. 

به گزارش تین‌نیوز، یکی از پیشنهادهای مسئولان شهرداری این بود که در شهری مانند تهران و سایر کلان‌شهر‌ها 150 تومان به قیمت نهایی بنزین اضافه شود.

به طور مثال اگر قیمت نهایی بنزین 1500 تومان مصوب شد، 150 تومان نیز به آن اضافه شود تا این میزان را هم برای کاهش آلودگی هوا در کلان‌شهرها و هم به درآمد پایدار شهرداری‌ها تخصیص یابد.

پیش از این بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت، گفته بود: اگر قیمت بنزین را هزار تومان و گازوئیل را 300 تومان محاسبه کنیم، قیمت جهانی این دو فرآورده اکنون بالای 4 هزار تومان است و منظور این بود که قیمت مجموع بنزین و گازوئیل در هر شرایطی و با هر افزایشی بیشتر از 2 هزار تومان نخواهد شد.

همچنین علی اصغر مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز معتقد است: افزایش حامل‌های انرژی حتما باعث گران‌تر شدن حمل‌ونقل می‌شود و اثرات خود را در گردشگری خواهد داشت، کما این که تأثیرش به بخش‌های زیادی وارد می‌شود.

احمد مرادی عضو کمیسیون انرژی مجلس نیز درباره احتمال افزایش قیمت بنزین می‌گوید: افزایش نرخ حامل های انرژی هیچ توجیه منطقی ندارد زمانی که بنزین لیتری 3 تومان بود تا الان که 1000 تومان است نه ترافیک و نه تعداد اتومبیل ها کاهش نیافته است، واز 40 سال پس از انقلاب ثابت شده چون حمل و نقل عمومی بیمار است.

این درحالی است که یحیی آل‌اسحاق وزیر اسبق بازرگانی معتقد است:حذف یارنه نقدی و افزایش قیمت حامل‌ها می تواند منجر به شوک اجتماعی شود و  حذف 30 میلیون یارانه‌بگیر نیازمند رعایت الزاماتی است.

اسدالله قره خانی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس نیز با اشاره به اینکه گرانی قیمت بنزین در سبد هزینه خانوار عدد و رقم بزرگی را نشان نمی دهد، می‌گوید: اگر هر خانواده ماهانه 100 لیتر بنزین مصرف کند و بنزین50 درصد افزایش یابد، 50 هزار تومان به هزینه خانوارها افزوده می شود، اما متاسفانه افزایش قیمت بنزین محدود به همین مبلغ نیست و تبعات خاص خود را دارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.