| کد خبر: 154025 |

سفرهای هوایی در طول زمان چقدر تغییر کرده اند

سفرهای هوایی در طول زمان چقدر تغییر کرده اند بیش از صد سال از اولین پرواز انسان با هواپیما میگذرد. در طی این سالها مسافرت هوایی تغییراتی چشمگیر داشته. شرکت های هواپیمایی پیوسته در حال رقابت در خدمات پرواز برای مسافران بوده اند. تصاویر زیر روند پیشرفت

تین نیوز

سفرهای هوایی در طول زمان چقدر تغییر کرده اند   بیش از صد سال از اولین پرواز انسان با هواپیما میگذرد. در طی این سالها مسافرت هوایی تغییراتی چشمگیر داشته. شرکت های هواپیمایی پیوسته در حال رقابت در خدمات پرواز برای مسافران بوده اند. تصاویر زیر روند پیشرفت 

یک قرن مسافرت با هواپیما | سفرهای هوایی در طول زمان چقدر تغییر کرده اند

 

بیش از صد سال از اولین پرواز انسان با هواپیما میگذرد. در طی این سالها مسافرت هوایی تغییراتی چشمگیر داشته. شرکت های هواپیمایی پیوسته در حال رقابت در خدمات پرواز برای مسافران بوده اند. تصاویر زیر روند پیشرفت مسافرت با هواپیما طی یک قرن گذشته را به نمایش میگذارد.

۱۹۲۰

حدودا بیست سال پس از اولین تجربه پرواز انسان, هواپیماهای مسافربری کار خود را آغاز کرده و روشی جدید برای مسافرت را در اختیار عموم گذاشتند. البته این هواپیماها از نظر راحتی با مشکلات فراوانی روبرو بودند. آنها در ارتفاعی بسیار پایین پرواز کرده و سرعت حرکت آنها تقریبا ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت بود. به دلیل احتیاج به سوختگیری متعدد, مسافرت با قطار سریعتر از مسافرت با هواپیمای مسافربری در آن زمان بود. این هواپیماها حداکثر ظرفیت ۲۰ مسافر را داشته و در داخل کابین هوا سرد بوده و سر و صدای بسیاری در حین پرواز شنیده میشد. با این حال مسافرت با هواپیما روز به روز طرفداران بیشتری پیدا میکرد.

 

۱۹۳۰

در طی ۱۰ سال هوپیماهای مسافربری پیشرفت فراوانی در ارائه خدمات به مسافران داشتتند. در دهه ۳۰ میلادی مهمانداران خانم به کادر پرواز جهت رسیدگی به مسافران اضافه شدند. صندلی های هواپیما تشک دار شده, مدل های صندلی متنوع شدند و کابین هواپیما به عایق های صدا و سیستم گرمایشی مجهز شد. همچنین ارتفاع پرواز بالاتر رفته و سرعتشان ارتقاع یافت.

 

۱۹۴۰

در زمان جنگ جهانی دوم مسافرت هوایی پیشرفت بسزایی داشت. هواپیماها که ابتدا برای استفاده نظامی ساخته میشدند ظرفیت های بالایی داشته و فرودگاه های نظامی بزرگی برای جا به جایی سربازان استفاده میشدند. پس از پایان جنگ آنها تصمیم گرفتند تا از این هواپیماها و فرودگاهها برای مسافربری استفاده کنند. بنابراین ترافیک هوایی و مسافران هواپیماها بیشتر شدند.

 

۱۹۵۰

دهه ۵۰ میلادی به دهه طلایی مسافرت هوایی مشهور شد. این امر به دلیل مسافرت های پیاپی افراد عادی نبود. پروازها بسیار گرانقیمت بوده و افراد عادی قابل به پرداخت هزینه بلیط هواپیما نبودند. دلیل این مساله امکانات بسیار لوکس هواپیماهای مسافرتی بود. این هواپیماها از همه نظر برای قشر مرفه جامعه ساخته شده بودند. در این پروازها انواع و اقسام نوشیدنی ها و غذاهای گرانقیمت موجود بود.

 

۱۹۶۰

به دلیل کمتر شدن امکان سفر در دهه گذشته, شرکت های هواپیمایی شرایطی فراهم کرده تا مسافران بیشتری قادر به استفاده از این روش مسافرت باشند. سفرهای هوایی از امکانات لوکس خود کاسته و مسافران بیشتری را جذب کردند. در این دهه هنوز نیازی به استفاده از کارت شناسایی برای سفر نبوده و مسافران میتوانستند به راحتی چند دقیقه قبل از پرواز در فرودگاه حاضر شده و عازم سفر شوند.

 

۱۹۷۰

در سال ۱۹۷۰ میلادی هواپیماهای غول پیکر وارد خطوط هوایی شدند. آنها قابلیت حمل تعداد بالایی از مسافران بودند و مسافرت هوایی برای عموم آسان تر شد. با وجود تعداد زیادی مسافر شرکت های هواپیمایی همواره سعی داشتند سفرهای هوایی عنوان لوکس بودن را با خود داشته باشند. در سال ۱۹۷۳ فرودگاهها موظف به بازرسی ایمنی از مسافران شدند ولی نسبت به شرایط امروزه قوانین سختی نداشته اند.

 

 

 

۱۹۸۰

مسافرت هوایی در این دهه برای مسافران تجربه ای هیجان انگیز بود. آنها میتوانستند به تعداد دلخواه چمدان با خود حمل کنند. غذاهای مختلفی طبق معمول سرو میشده و استعمال دخانیات در طول پرواز آزاد بوده است. همچنین مسافرین قادر بوده که از کابین خلبان به همراه کوکانشان دیدن کنند.

 

 

 

۱۹۹۰

در این سالها تکنولوژی وارد هواپیماها شد. مسافران قادر به تماس تلفنی از صندلی خود بوده در حالیکه هنوز تلفن همراه به بازار نیامده بود.

 

 

 

۲۰۰۰

در این سالها بعد از وقایع ۱۱ سپتامبر شرکت های هوایی قوانینی سخت گیرانه به بازرسی مسافران افزودند. مسافران قادر به حمل مایعات و یا چاقوی جیبی نبوده و هنگام بازرسی باید کت و کفش خود را نیز در می آوردند. کابین های خلبانی مجهز به در ایمنی شده که بدون اجازه خلبان باز نمی شدند و فقط مسافران با در دست داشتن بلیط هواپیما اجازه ورود به سالن های ترانزیت را داشته اند

 

 

 

امروز

امروزه شرکت های هوایی در تلاش هستند تا نمام امکاناتی که مسافران بر روی زمین دارند را در آسمان نیز دریافت کنند. با پیشرفت تکنولوژی هواپیماها نیز روز به روز پیشرفته تر میشوند.

 

منبع: راوی امروز

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.