| کد خبر: 15326 |

چندپیشگی در راه آهن

وبلاگ تین نیوز | می‌خواهم امروز مطالبی پیرامون طرح چندپیشگی از آغاز تا کنون برایتان بنویسم: برخی از مدیران که در سیستم بهره برداری و سیر و حرکت خدمت و رشد و نمو کرده بودند بر اثر تجربه و نیز نوع نگاه حاصل از آن، این فکر به نظرشان آمد که اگر مامورین در سیر و حرکت توانایی انجام اکثر کارهای سیر و حرکت را داشته باشند بازدهی و کارآیی به شدت افزایش پیدا می کند به همین خاطر با تصویب طرح خود در شورای عالی آموزش، مقدمات اجرایی کردن آن را پی ریزی نمودند یعنی تولد مامورینی که هم سوزنبان باشند و هم سرمانورچی و هم لکوموتیوران و هم رییس قطار.
اما لکوموتیورانان و سایر مشاغل در این زمینه کوچکترین نظری را ابراز ننمودند اگر هم اعلام نظری بوده، شفاهی بوده که این نشان دهنده آن است که لکوموتیورانان در این مورد بسیار مهم و تاثیر گذار در آینده شغلی و کاری  خود، خیلی نابجا بی تفاوت بوده اند. بالاخره چون انتقادات جدی ارایه نشد این طرح این‌گونه متولد شد. اما سوال مهم : چه شد که این طرح پس از تصویب و اجرایی شدن، چندی است که ملغی گردیده است:
1- بازنشسته شدن مدیران پیشنهاد دهنده این طرح
2-مدیران جدیدبه این طرح اشکالات اساسی و لاینحلی را می دیدند.
3-اصلی ترین ایراد این طرح این بود که مامورین را به همه کاره و هیچ کاره تبدیل می نمود.
لذا با توجه به موارد فوق، این طرح که منصفانه بنگریم دارای نقاط قوت مدیریتی ناقصی هم بود هنوز به بلوغ نرسیده، لغو گردید. نکات جالبی که می توان از آن برداشت نمود:
 1- چرا هیچ کدام از لکوموتیورانان، حتی نخبه های آنها اشکالات جدی این طرح را اعلام ننمودند.
 2- اگر در زمینه پیشرفت و آینده نگری لکوموتیورانان خود طرحی ندهند این کار را به طور ناقص و با اشکالات فراوان دیگران انجام خواهند داد و منتظر آنها نخواهند شد.
 3- همیشه این قدر شانس نخواهیم آورد که خود مدیران متوجه اشکالات مدیریتشان شوند و شاید پس از اجرا و وارد آمدن خسارات رویه های اشتباه عوض شود.
 
لطفا نقطه نظرات خود را پیرامون این نوشته اعلام نمایید تا ما نیز آنها را جهت استفاده اعلام نماییم.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • یک لکوموتیوران 0 0

    با سلام و تبریک عید سعید فطر به تمام زحمتکشان راه آهن علی الخصوص همکاران لکوموتیوران تو یک سایت دیگه گفتن که علت لغو طرح چند پیشگی به خاطر جلسه ای که در ساری با حضور آموزگار لکوموتیورانان تشکیل شده بوده است اما من که خودم یک لکوموتیورانم با عرض شرمندگی باید بگم که متاسفانه به علت عملکرد ناصواب و صحیح اکثر آموزگاران محترم خیلی ساله که نظرات این عزیزان دیگه برای مدیران هیچ ارزشی نداره ساده بگم دیگه کلاه این همکاران عزیز پشمی نداره و این عزیزان هم خودشون این رو به خوبی درک کردن و حتی دیگه اظهار نظری هم نمی کنند به نظر من هم این لغو بر اثر تصمیم خود مدیران بوده والا اگه آموزگاران محترم شش هفت سال پیش که این طرح پا به عرصه وجود گذاشت کجا تشریف داشتن