| کد خبر: 149869 |

جابجایی 2500 خودرو از طریق راه آهن جنوبشرق

مدیرکل راه آهن جنوب‌شرق گفت: 2 هزار و 500 دستگاه خودرو در 6 ماه نخست امسال از طریق راه آهن جنوبشرق در مسیر زاهدان- تهران جابجا شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال 10 درصد افزایش داشته است.

تین نیوز

مدیرکل راه آهن جنوب‌شرق گفت: 2 هزار و 500 دستگاه خودرو در 6 ماه نخست امسال از طریق راه آهن جنوب‌شرق در مسیر زاهدان- تهران جابجا شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال 10 درصد افزایش داشته است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، مجید ارجونی اظهار داشت: واگن حمل خودرو در گذشته به صورت یک روز در میان در مسیر ریلی زاهدان - تهران تردد می کرد اما در ایام اوج سفرها (نوروز و تابستان) و با افزایش تقاضا به صورت همه روزه و 2 طبقه در این مسیر ریلی جابجا می شد.

وی بیان کرد: عملیات اعزام و راهبری 690 رام قطار مسافری به صورت ورودی و خروجی در این مدت انجام شده که نسبت به 372 رام قطار مدت مشابه سال قبل افزایش 85 درصدی داشته است.

وی تصریح کرد: با توجه به ضریب اشغال قطار زاهدان- تهران در صورت افزایش تقاضا، برنامه ریزی برای افزایش تعداد سالن های مسافری در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی گفت: همچنین عملیات اعزام و راهبری 299 واگن خودرو به صورت ورودی و خروجی در این مدت انجام شده که نسبت به سال قبل افزایش 7 درصدی داشته است.

ارجونی اظهار داشت: واگن حمل توشه نیز به صورت یک روز در میان در مسیر ریلی زاهدان - تهران قرار گرفته که در صورت افزایش تقاضا به صورت همه روزه در این مسیر ریلی قرار می گیرد.

وی با اشاره به اینکه مصرف سوخت قطار نسبت به ناوگان حمل و نقل جاده ای یک هفتم است، بیان کرد: حمل توشه توسط ناوگان حمل و نقل ریلی نسبت به سایر مبادی علاوه بر صرفه اقتصادی باعث کاهش آلاینده های زیست محیطی و آلودگی صوتی و همچنین حمل و نقل ایمن خواهد شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.