| کد خبر: 148750 |

در خواست برخی کامیون‌داران از مسئولان:

◄ ورودی و خروجی بار و کامیون را قانون‌مند کنید

یک کامیون‌دار و فعال بخش ناوگان باری جاده‌ای در پیامی که در گروه‌های مجازی مرتبط با رانندگان و کامیونداران خطاب به مسئولان منتشر کرده است، خواسته‌های این صنف بیان داشته و اظهار امیدواری کرده تا مسئولان به آن ترتیب اثر دهند.

تین نیوز

یک کامیون‌دار و فعال بخش ناوگان باری جاده‌ای در پیامی که در گروه‌های مجازی مرتبط با رانندگان و کامیون‌داران خطاب به مسئولان منتشر کرده است، خواسته‌های این صنف را بیان داشته و اظهار امیدواری کرده تا مسئولان به آن ترتیب اثر دهند.

به گزارش تین‌نیوز، سید دلاور موسوی در این پیام خطاب به مسئولان نوشت: تقاضا می‌شود در بخش توزیع بار مراکز نوبت‌دهی و سالن‌های اعلان‌بار موجود که فعال نیستند را فعال و مراکز فعال را تقویت کنید.

وی خاطرنشان کرد: در اکثر پایانه‌ها روزانه مشاهده می‌شود رانندگان به دنبال بار هستند. چرا ورودی و خروجی بار و کامیون را قانون‌مند نمی‌کنید؟ اگر در قانون‌مند کردن نظام نوبت‌دهی و اعلان‌بار مشکلی وجود دارد یا منع قانونی دارد  لطفا روشنگری شود، این روشنگری و شفاف سازی حق کامیون‌داران و رانندگان است.

این کامیون‌دار افزود: برای جلوگیری از سواستفاده شرکت‌های حمل‌ونقل، کرایه‌های حمل بار را به صورت تن بر کیلومتر تنظیم و  ارایه کنید و حداقل کرایه هر مسیر مورد مطالعه قرار گیرد. این مورد هم اگر منع قانونی دارد لطفا شفاف سازی شود.

به گزارش تین‌نیوز، وی تاکید کرد: حتما می‌دانید که شرکت‌ها بعضی مواقع تا نیمی از کرایه را از راننده به بهانه‌های مختلف می‌گیرند. شما به‌عنوان نهاد نظارتی مسئول پیگیری این‌گونه ظلم‌ها هستید، حداقل انتظاری که از شما داریم نظارت مستمر و گزارش عملکرد است.

موسوی همچنین اظهار کرد: در زمینه بارهای گمرکی مدتی است شاهد خواب کامیون‌ها به خاطر فرار صاحبان کالا از مالیات و حقوق گمرکی در اسکله شهید رجایی و شهید باهنر بندر عباس هستیم، لطفا در مورد حق خواب کامیون‌ها بازنگری شود که به‌صورتی تعیین شود که به‌شکل جریمه سنگینی برای صاحب کالا و شرکت حمل‌کننده باشد و در حق کامیون‌دار این‌همه اجحاف نشود.

وی با بیان این‌که وقتی یک راننده از کوچک‌ترین قانون سرپیچی می‌کند مثلاً برای رد شدن از چراغ راهنما بالای ۱۰۰ هزار تومان جریمه می‌شود، خاطرنشان کرد: چطور یک شرکت در بعضی مواقع ۲۰۰ دستگاه کامیون کشنده را تا ۱۰ روز سرگردان تخلفات خود و صاحب کالا می‌کند اما هیچ جریمه‌ای نباید به کامیون‌دار یا دولت بپردازد؟

این فعال بخش بار جاده‌ای افزود: چرا پایانه‌ها و انجمن‌های صنفی را ملزم نمی‌کنید که جلوی پدیده شوم بومی‌گرایی را بگیرند؟ آیا می‌دانید شرکت‌های حمل‌ونقل از کنار این پدیده چه نفعی می‌برند و چه پولی به جیب می‌زنند؟ چرا ساز‌وکاری تعبیه نمی‌شود که در عمل و نه در کلام جلو بومی‌گرایی گرفته شود؟

به گزارش تین‌نیوز، وی اظهار کرد: چرا خودروهای شرکتی در نوبت بار نمی‌ایستند؟ گفته می‌شود از سازمان راهداری دستور صادر شده که ماشین‌های شرکتی بدون نوبت بارگیری کنند و  بومی‌ها در امر بارگیری ارجحیتدارند. آیا این گفته صحیح است؟ لطفا شفاف سازی شود.

وی خاطرنشان کرد: طبق قانون حمل‌ونقل مگر نباید ۳ درصد حق پایانه که الان شده ۴درصد را بر روی کرایه و از صاحب کالا بگیرند، چرا از راننده می‌گیرند بدون این‌که به کرایه اضافه شود؟

به گزارش تین‌نیوز، این فعال بخش جاده‌ای یادآور شد: به گفته مسئولان، فقط ۲۰درصد از جاده‌های کشور در دست تعمیر و نگهداری است آیا این امر باعث از میان رفتن جاده‌ها در آینده نه‌چندان دور نخواهد شد؟

موسوی در پایان از  مسئولان خواست برای حفظ امنیت سرمایه‌گذاری در این بخش پاسخگوی این قشر بوده  و دست شرکت‌های حمل‌ونقل را بیش از این باز نگذارند.

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • کورش فلاحی 0 0

    سلام تشکر می کنم از جناب ...... که حرف دل رانندگان وکامیون داران را به گوش مسئولین محترم میرساند واز حقوق این قشر زحمتکش و رها شده و جفا شده دفاع میکند خدا خیرش بده انشاءالله

  • محسن 0 0

    سلام، ببینید جناب سید دلاور ،این مواضعی که شما جدیدا گرفتید،همان مواضعی ایست که سالها سید جلال موسوی داشت،وعده ای سید جلال را به خاطر داشتن همین مواضع تحت فشار قرار دادند تا بتوانند به اهداف اقتصادی ناسالم خود برسند.جناب سید دلاور اگر الان ما شاهد اجرای قوانینی هر چند ضعیف شده در حمایت از رانندگان در بندرعباس هستیم به خاطر سالها تلاش سید جلال موسوی هست .این زحمات سید جلال بود که باعث شد بندرعباس مثل بندرامام بی قانون وبی ضابطه نباشد. تا آنجایی که ذهن ما یاری میکنه شما هم طی یکی دو سال گذشته که وارد این عرصه شدید،اول از این مواضع حمایت نمیکردید،افرادی هم بودنند به خاطر همین مواضع سید جلال او را متهم به سنتی بودن میکردن. جناب سید دلاور تکنولوژی و مدرن بودن باید باعث پیشرفت و روانی امور بشود ولی در حال حاضر آمدن تکنولوژی (نوبت مجازی)باعث ایجاد حرج و مرج به نفع مافیای حمل و نقل شده.این مشکلاتی که شما بیان میکنید ریشه در نوبت مجازی دارد .چون نوبت مجازی توازن عرضه و تقاضا را برهم زده.از تاثیر منفی نوبت مجازی بر بارهای داخلی و پایانه های شهرهای مختلف نیز نباید غافل شد.وجناب سید دلاور شما باید مواضع خود را نسبت به نوبت مجازی اعلام کنید.توجه کنید در سال 93و94 که کشورمان درگیر مذاکرات هسته ای بود شاهد کاهش شدید بار شدیم .الان را نباید با آن زمان مقایسه کرد و بگوییم کامیونها آن موقع 8تا 10 روز خواب داشتند و با نوبت پیامکی کاری کردیم که رانندگان بدونه مراجعه به بندرعباس بتوانند نوبت بگیرند.الان با توجه به رونق نسبی اقتصاد اگر سیستم نوبت پیامکی نبود قطعا زمان انتظار در بندعباس بیش از 3یا 4 روز نمی شد.و حتما شاهد حرکتهای یک سر خالی کمتری نسبت به سالهای مذکور هم میشدیم.توجه کنید جناب سید دلاور تا زمانی که ذهن افراد یک جامعه از لحاظ فرهنگی به رشد کافی نرسد که برای رفع مشکلات بخشهای مختلف اگر همکاری و احترام متقابل بین افراد با دیدگاهای مختلف و حتی متضاد نباشد تمام تلاشهای طرف دیگر آب در هاون کوبیدن است ،شاهد برطرف شدن مشکلات نخواهیم بود .تا زمانی که تشکلهای مختلف رانندگان به جای همدلی کردن سعی در حذف و نهی و تهمت به یکدیگر باشند ، هیچ گاه از این نقطه ای که الان در آن به سر میبرید جلوتر نخواهید رفت.تا زمانی که کسانی بیایند حتی مخالف سید جلال موسوی وبه خاطر بغض های شخصی بخواهند زحمات او را کم رنگ کنند وضعمان از این بدتر هم خواهد شد.متاسفانه مدرن شدن حمل و نقل جاده ای اگر در نقطه شروعش ایده ای جذاب و زیبا بود ولی فعلا بهانه ایست برای قدرت گرفتن مافیای حمل و نقل. من بعضی مواقع در هنگام رانندگی کردن و فکر کردن به این مسائل به این موضوع فکر میکنم که چه زمانی آنقدر از لحاظ فرهنگ جمعی رشد خواهیم کرد که به جای جنگیدن بر سر حقوق صنفی مان بتوانیم این حقوق را به هم هدیه دهیم؟.رانندگان منافع شرکتها و سازمان حمل و نقل برایشان مهم باشد و شرکتها و سازمان منافع رانندگان.شاید خیلی رمانتیک در ذهن من میگذرد ولی ریشه درمان این دردها فرهنگی ایست، که تا زمانی که جامعه منافع دسته جمعی را برمنافع شخصی و گروهی ترجیح ندهد وضع همین است که میبینید.البته باعرض معذرت فراوان لطفا شما هم اگر در پی منافع شخصی هستید بیشتر از این نمک بر روی زخم ما نپاشید. (سایت محترم تین نیوز لطفا نام افراد را حذف نکنید)

  • محسن 0 0

    سایت محترم تین نیوز شما نباید گزنینشی عمل کنید .جناب {...} در گروهای علم و عمل مخالف های خودشون را حذف و گروه ها را طبق نظر خودشون چیدمان کردن. اینکه هر کسی از راه برسه بخواد فیگور سید جلال موسوی را به خودش بگیره و فکر کنه حلال مشکلات و فرشته نجات رانندگان شده دردی را درمان نمیکنه.

  • ناشناس 0 0

    دربین همه نرخ نامه های اصناف از شیشه بر صافکار باطری ساز تعمیرکار زیروبندساز ارایشگر لوله کش گچکار وتاکسی تلفنی وانت تلفنی حمل ونقل مسافری ودیگر اصناف فقط جای نرخ نامه حمل ونقل بار برحسب تن کیلومتر وبارگیر وصعب العبورمسیرخالی است لطفا رسیدگی کنید

  • سیددلاورموسوی 0 0

    سلام.
    متاسفانه بنده متوجه فرمایشات این دوست عزیز که بنام محسن مطالب را درج میکنند نشدم.
    وگرنه زودتر از اینها جواب میدادم..
    بنده هیچ موردی برای رقابت با سید جلال موسوی نمیبینم ..
    هر شخصی یا شخصیتی دلسوز این صنف بوده و باشد قابل احترام است.
    گروهای مجازی هم چیدمانی لازم ندارد..بنده شخصا از سید جلال موسوی و دیگر دوستان انجمنی دعوت به همکاری کردم لذا اقایون نامبرده بخاطر دلایل امنیتی و مشغله کاری حاضر به ارائه مطلب در فضای مجازی نیستند...
    اینکه شما سعی دارید گروه علم و عمل را در مقابل اشخاصی چون سیدجلال موسوی نگه دارید جای بحث و سئوال است..
    در این بین چه نفعی برای شما دارد؟
    بنده هیچوقت تغییر رویه نداده و همیشه طرفدار تکنولوژی و علمی شدن این صنف بوده و از سنتی ماندن و بودن این صنف بیزارم..
    اینکه بنده خواستار رفع مشکلات هستم دلیل به عقب گرد نیست ..
    سالن اعلانبار و مراکز نوبت دهی بدون دخالت دست بشر و الکترونیک
    خواسته بنده است..
    تابلو اعلانبار الکترونیک..
    متصل شدن اعلانبار به درگاهای اسکله ها و گمرگ خواسته بنده بوده و هست..
    مطلب اخر
    اقا محسن با اسم و رسم واقعی بیا تا مناطره کنیم ..سید جلال موسوی زنده و سرحال است انسان زنده وکیل نمیخواهد..
    اگر هم میخواهید پشت سید جلال موسوی سنگر بگیرید .این دیگر بستگی به جناب سید جلال موسوی دارد

  • سید علی موسوی 0 0

    با سلام وخسته نباشید خدمت شما آقای موسوی
    لازم دیدم مساله ای رو متذکر بشم خدمت شما همکار محترم.شما خدمت وزیر کار از ایران و توران حرف زدین الا حقوق بازنشستگان این صنف البته جناب کریمی خیلی گذرا اشاره ای کردن در جلسه ولی بنظرم کافی نبود.بازنشستگی برای همه هستش دیر یا زود نوبت شما هم میشه که باز نشسته بشین .خواهش میکنم الان که دنبال مطالبات صنفی همکاران هستین روی این مساله حقوق بازنشستگی بیشتر کار کنید الان پدر من با چهل سال کار کردن ماهی یک میلیون تومان حقوق میگیره که پول آب و برق گاز نمیشه واین مشکل رو خیلی از همکاران سالخورده دارن که وقتی باهاشون حرف میزنم میگن ای کاش بازنشسته نمیشدم.لطفاً در نشست بعدی با جناب وزیر تاکید بیشتری برای بالا بردن حقوق الانه این همکاران بازنشسته داشته باشین .بازم از زحمات شما برای حل مشکلات همکاران تشکر میکنم